♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 21 november 2009 09:53

Nu har jag suttit och fixat till mitt CV. Visst är väl det en underbart kul grej att göra en lördagmorgon, haha. Men nu är jag faktiskt rätt nöjd med resultatet. Jag ska ju ha med det på jobbintervjuen på tisdag så jag vill ju att det ska se riktigt bra ut.


Jag fick lite feedback från min jobbcoach som tyckte att det såg bra ut men att jag kunde vara lite tuffare och framhäva mig själv mer. Jag får allt hålla med! Det var alldeles för ynkligt innan. Jag är ju faktiskt bra på det jag gör, det är ju klart att jag ska säga det också! Jag tror inte jag kan göra ett bra jobb, jag vet att jag kan det. Alla har alltid varit jäkligt nöjda med mig där jag har jobbat, så jag får allt ta och försöka undvika jantelagen i mitt CV. Man ska ju faktiskt inte ljuga och säga att man är sämre än man är. ;)

Av Maria - 20 november 2009 20:21

Den här dagen flög bara förbi, har mest gjort grejer som helt klart måste ha fyllt på min kvot av vuxenpoäng. Har bland annat varit och handlat mat, testat på att laga en ny maträtt och så har jag bytt elbolag för att få billigare el. Jag fortsätter nog i samma anda imorgon och städar lägenheten. Josefine kommer och sover över på söndag så man vill ju att det ska se någorlunda rent ut. :)

Av Maria - 19 november 2009 22:29

Ikväll slår jag ett slag for skisser, skissa mera! :D


 

Av Maria - 19 november 2009 22:13

Sitter här och fundera på vad man kan slänga ihop med de kvarblivna sakerna jag hittar i mitt kylskåp som snart går ut. Man kanske skulle göra ett försök till en tacogratäng, jag har rätt mycket ingredienser till det, får inskaffa dem sista när jag handlar mat imorgon. Min momor bjöd nyss på en så himla god tacopaj så jag får lust med att fixa till  något liknande.

Av Maria - 19 november 2009 10:29

Nu har jag suttit med den otacksamma uppgiften att sitta och ringa runt till olika caféer och fråga om jobb. Det var blankt nej på två stycken och en av dem var åtminstone intresserad av ens ansökan. Men bäst napp fick jag på Café Nilsson då jag faktiskt ska få komma på en intervju på tisdag, känns jättekul! Jag är övertygad om att jag kan göra ett gott intryck så det finns nog en god chans att jag kanske kan få hoppa in på några timmars jobb när dem har behov av det. Den personalansvarige jag pratade med verkade också jättetrevlig, så det känns ju bra. Nu ska jag peppa inför tisdag! :D

Av Maria - 17 november 2009 20:49

En snabb liten teckning av Ritsuka från Loveless, bara för att han är så söt. ^_^ Tror det här var den första teckningen jag gjorde med Copic markers.


 

Av Maria - 17 november 2009 19:42

Vill tipsa om den perfekta nätbutiken för oss som inte kan få nog av konstnärsmaterial. Där finns verkligen det mesta man kan tänka sig, även för den digitala konstnären.


http://www.inspiraart.se/


Man får absolut inte besöka Stockholm utan att titta in i deras butik. Själv kan jag kan inte åka till en storstad utan att leta upp de lokala konstnärbutikerna, man måste ju passa på att få vandra ibland hyllor fulla av härligt konstnärsmaterial. :D Har bland annat gjort några riktigt bra fynd i både Köpenhamn och Paris.

Av Maria - 17 november 2009 18:34

Erbjuder lite trevlig kvällsinspiration från Tran Nguyen, kolla gärna in hennes blogg också. ^_^ 

http://pockypuu.blogspot.com/


 

http://pockypuu.deviantart.com/art/chloe-s-commission-137278362

Ovido - Quiz & Flashcards