♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 30 november 2009 22:56

Fick lite julhandling gjord idag med Josefine som sällskap, det gjorde det hela mycket roligare. ^_^ Hon snabbade på i helgen och fick även klar min lerfigur tills idag som jag ska skicka till Robin. Jättekul att få se den tillslut, den blev större än väntat och jättefin och detaljrik. Ska se till att ta några kort på den innan den far iväg till USA.


Vi avslutade med en fika på Café Corner, på våra vanliga platser. Vilka stammisar vi har blivit. ;) Det blev en del rätt interessanta och annorlunda samtalsämne. Jag gillar verkligen att vi kan prata om rätt skumma grejer, och Josefine är alltid ivrig att lära sig något nytt. :D


 

Av Maria - 30 november 2009 11:40

Sådär nu har ju suttit med det tidskrävande arbetet att kategorisera min blogg. Tänkte att det var dags att underlätta både för mig själv och läsare att hitta på bloggen. Nu finns följande kategorier, Dagens Disney moment, Dagens låt, Inspiration, Isak, Mina fotografier, Mina teckningar och Tips. Så nu har jag fått en rätt bra bild på vad jag egentligen har upplagt här. Känner att det ska börja bli lite mer fotografier så att det väger upp mängden teckningar en aning och jag kommer nog vilja satsa ännu mer på inspirations kategorin. Och ja Isak fick en egen kategori, men han dyker ju faktiskt upp rätt ofta här. ;)

Av Maria - 30 november 2009 10:22

Blev inget Disney moment igår men idag blir det ett nytt. :) Har valt den här för jag tycker det är en snygg och smart inledning på filmen för den sammanfattar karaktärernas bakgrundshistoria på två och en halv minut. Det kallar jag effektivt! Och så tycker jag Pelle Ankarberg gör ett minst lika bra jobb som Phil Collins.



Tarzans mamma är bra mycket sötare än Jane! Tycker det är synd att en så fin karaktär får en sådan liten roll. Den här filmen är så jäkla snyggt tecknad, jag dreglar nästan. XD

Av Maria - 29 november 2009 17:51

Det har varit en både bra och dålig dag idag. Det var jättetrevlig hos föräldrarna och god mat. Men jag är däremot lite ledsen över mina fina skinnstövel som gick sönder när jag skulle hem. Dragkedjan har verkligen totalfastnat högst upp, det går inte dra ner den för allt i världen. Som tur var kunde jag lirka av mig skon för skinnet är rätt töjbart och mjukt. Sedan fick jag traska hem i pappas skor, tur att han har mini fötter så vi har samma storlek.


Men jag blir så sur på att dragkedjan alltid ska ge med sig först på stövlar som egentligen inte alls är särskilt slitna. Men jag ska gå till en skomakare med den och hoppas det inte blir allt för hutlöst dyrt eftersom jag bara ska byta i en sko. Jag är bered att betala en del i alla fall för jag vill gärna behålla mina skor istället för att köpa par nya. Men om det blir mycket dyrare än ett nytt par så får jag väl tänka om antar jag.

Av Maria - 29 november 2009 12:35

Nu när det är första advent och allt så måste ju dagens teckning få gå i jultema. Den här gjorde jag för tre år sedan runt jul när jag ville göra något juligt fast inte ett klassiskt tråkigt julmotiv. Det blev en blyertsskiss som jag sedan färglade med Pro markers. Får se om det blir någon rolig julbild i år med. :)


 

Av Maria - 29 november 2009 10:15

Idag är det födelsedagsfirande av pappa som gäller. Min familj har bestämt sig för att alla födas runt det den här tiden på året så det är många firande man ska hinna med så här innan jul. Själv fyller jag år på torsdag. Kunde gärna ha varit lite mer utspritt tycker jag för det är tillräckligt knepigt att komma på julklappar till alla utan att samtidigt måste klura ut en födelsedagspresent till samma person. Men snart kommer våren och då fyller helt plötsligt ingen år. XD


 

Av Maria - 28 november 2009 21:17

Vill spela! :D


Trailer:


Video Review:


Teckning av Mallory Dyer,

http://pu-sama.deviantart.com/art/You-worthless-beast-45492568

Av Maria - 28 november 2009 18:03

Alv gjord med Pro markers 2006. Han kör på årets mode med höga stövlar, han måste varit före sin tid. ;)


Ovido - Quiz & Flashcards