♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 7 november 2009 19:28

Slänger in en dagens teckning ikväll, gjord runt 2006-2007 tror jag. Kommer inte riktigt ihåg. 


 

Av Maria - 7 november 2009 17:53

Ingen bloggdag idag, men jag bloggade ju på så bra igår istället. Har precis varit ute vid Ikea och Modehuset och gått i lite affärer. Kom hem med en topp och ett linne från Gina Tricot. En ganska slapp dag helt enkelt. :)

Av Maria - 6 november 2009 23:03

Så sant, så sant. :D Kanske något att tänka på för dem som gillar att krångla sig ner till det understa lagret i onödan. En riktigt fyndig lapp tycker jag att det var i alla fall.


 

Av Maria - 6 november 2009 18:10

Ibland tycker jag om att plåga mig själv med alldeles för detaljerade teckningar, haha. XD Men det var riktigt länge sedan jag gjorde ett porträtt så jag tänkte de kunde vara kul att prova igen. Jag har ju faktiskt många bra referensbilder att välja på bland mina fotografier. Josefine fick äran att stå modell. ^_^ Har inte kommit så långt än, men jag fortsätter på den ikväll.


 

Referensbild är ett av mina egna foton jag tog av Josefine i höstas: http://www.flickr.com/photos/sione_86/3977363213/

Av Maria - 6 november 2009 10:19

Nu har jag tagit mig en morgonpromenad, köpt en frukostbulle och impregnerat alla mina mockaskor. Känns som en effektiv morgon. Nu hoppas jag att min ugg stövlar ska hålla sig bra emot höstrusket för jag är riktigt nöjd med dem, mina fötter håller sig så underbart torra och varma. Men usch vilka obehagliga ångor det kommer från impregneringsmedlet, bra nog så har vi en liten balkong tillhörande trapphuset som jag kunde stå på. Jag rekommenderar verkligen inte att göra det inomhus!


 

Mina favvoskor just nu! ♥

Av Maria - 6 november 2009 08:22

Det här är en av de bättre versionerna av den här uttjatade låten tycker jag. ^_^

Av Maria - 5 november 2009 22:04

Kvällens teckning blev en aning manga inspirerad, men det kan vara kul ibland. Och ja det är en kille. ;) Han är en karaktär jag har knåpat ihop som jag gillar att rita ibland.


 

Av Maria - 5 november 2009 20:20

Ja just det, den 21 november blir det New Moon, wohoo! SF bestämde sig att krångla lite när det var dags att boka biljetter men vi fick tillslut mycket bra platser, nu vill man bara inte ha en långis framför sig för jag är ungefär lika lång som Frodo.


 

Ovido - Quiz & Flashcards