♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 29 januari 2011 18:44

Idag på morgonen insåg jag att jag gjorde något riktigt korkat igår. Jag hittade inte mitt nyöppnade paket med Kalmarkorv i kylskåpet, men efter lite letande hittade jag det tillslut i papperskorgen. Var gjorde det där kanske ni undrar, jag det undrar jag med faktiskt. Men uppenbarligen så öppnade jag paketet igår när jag gjorde frukost, tog två skivor och sedan slängde det i papperskorgen. Ett mycket fint exempel på hur galet tankspridd jag kan vara ibland. Lite arg blir jag allt på mig själv, känns verkligen som ett slöseri med både mat och pengar!

Av Maria - 28 januari 2011 17:33

Isak vid ett fält på Öland, jag tycker han såg fin och stålig ut på det här kortet. :)


Av Maria - 27 januari 2011 21:44

Idag har jag haft besökare största delen av dagen så nu är jag faktiskt riktigt trött. Det är jättetrevligt med besök men trött blir man! Först var det Josefine som jag sprang på stående utanför mitt hus, kändes lite stalker över det, haha. Hon var på väg och ringa mig och se om jag var hemma så det var ju tur att jag kom hem så lägligt. ;) Hon blev sedan avbytt av mamma, pappa och Isak som stannade tills nu. De lånade datorn och så blev det fika och lite kortspel.

Av Maria - 25 januari 2011 18:18

Några kort på nystickade torgvantar och halsduk. Halsduken är riktigt lång och mjuk! :)


     

Av Maria - 25 januari 2011 12:28

Idag blir Isak en liten råtta som jag brukar kalla honom när han är nyklippt. Fast det var väl på tiden för han börja bli rätt långhårig! Men han är samtidigt rätt snygg i sin coola lugg och punkfrilla på huvudet. De här korten tog jag för någon vecka sedan, det är verkligen inte lätt att få något gjort när man har en sådan sötnos liggandes i sängen. ♥ Man är ju bara tvungen att hämta kameran! :D


 

Av Maria - 24 januari 2011 15:47

Ett par skisser från igår kväll, karaktärer från några av mina favorit webcomics, Teahouse och Starfighter. Den övre tänkte jag väl försöka göra färdig någon gång också. :) Idag har jag förresten namnsdag, för idag har Erika namnsdag! Jag kommer ihåg en tidningsprenumeration jag hade en gång där de missade a:et på slutet så jag hette alltid Erik i mellannamn på alla mina tidningars baksida. :D


 

Av Maria - 23 januari 2011 10:01

I natt drömde jag något skumt, men också väldigt sött. Jag drömde att jag hade en liten hasselmus som bodde under min säng, nu är inte det riktigt sant för den såg mer ut som en guldhamster, men av någon anledning så kallade jag den för hasselmus i drömmen. Den var i alla fall rätt orädd för att vara ett vilt djur, för den hade byggt ett litet bo av torrt gräs under sänggaveln. Jag kunde till och med stoppa ner handen och plocka upp den ibland när den var hemma vi sitt bo. Den ville inte bli hållen för länge men ett tag kunde man gulla med den och lägga den på rygg i handen och klia den på magen. Det är nästan så att man blir lite besviken att det inte var sant, jag hade gärna haft en liten hasselmus/guldhamster under sängen. :D


Av Maria - 21 januari 2011 21:52

Månen var riktigt stor och orange när den gick upp ikväll! Kunde inte låta bli och ta några kort, fast jag har inget vidare objektiv för att fota månen men försöka kan man ju alltid. Jag testade några långa slutartider med högt bländartal också när jag ändå var igång. Jag gick faktiskt och kollade på tv:n ett tag medan jag lämnade slutaren öppen, det är praktiskt när kameran kan sköta sig själv! ;)


  30 sek i slutartid, f.22

Ovido - Quiz & Flashcards