♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 21 januari 2011 14:47

Idag var jag uppe tidigt och har varit iväg på möte och sedan blev det några ärenden på stan, så nu är jag redan vrålhungrig igen trots att jag åt en rejäl frukost. Nu är alltså den stora frågan, vad blir det för mat? Det blir att leta i kylskåpet och ha en rejäl dos fantasi.

Av Maria - 19 januari 2011 21:11

Bästa scenen ikväll. :D


Av Maria - 19 januari 2011 18:28

Ikväll har Glee premiär igen med andra säsongen, wheeii! Jag kommer att sitta bänkad! :D Lika mycket som jag älskar bra musikaler, hatar jag dåliga. Det finns inget tråkigare än folk som brister ut i sång med dåliga låtar varannan minut, men Glee är godis för både ögon och öron och känns lagom lättsamt så här en onsdagskväll. :)


Av Maria - 18 januari 2011 20:46

Fyra bilder med fyra olika ljus, från samma fotografering. Vilket ljus föredrar ni? Jag tycker alla är fina på sitt sätt, men lite fint motljus i håret är inte helt fel. :) Det var i alla fall kul att vi hann ta bilder i många olika slags ljus innan solen hann gå ner, och innan Josefine frös ihjäl! XD


 


   

Av Maria - 18 januari 2011 19:25

Nu har jag varit lite dålig på att blogga igen, men så här blev i alla fall helgens cupcakes. Hallonen rann lite ner på chokladen, men goda var de i alla fall. :)


Av Maria - 14 januari 2011 14:30

Igår bakade jag choklad/hallon cupcakes som jag ska bjuda familjen på på vår spelkväll ikväll. Här är de utan frosting, det ska jag göra och lägga på idag. Jag har inte gjort just det här receptet innan, så jag hoppas de ska smaka okej! 


     

Av Maria - 14 januari 2011 11:00

Här kommer några bilder på mina senaste stickprojekt. Alla är gjorda utan mönster förutom tumvantarna där jag använde ett bra basmönster för tumvantar, fast jag gjorde några små ändringar i det för att passa garnet jag använde.  


Färgerna på korten blev lite skumma, men de är i alla fall grå/blå i verkligheten. Jättemysiga och mjuka att ha på sig när man sitter vid datorn.


Helt vanliga tumvantar, det är mitt första försök så det var ett övningspar.


Min lilla kanin, inte riktigt klar än men nästan, jag måste fästa ett par trådar till och så ska han få ögon. Eller liten och liten, han är rätt stor faktiskt, stående är han lika lång som min överarm ungefär.


Jag har inte fäst några trådar på den här än, för jag tror jag ska göra om den. Det syns inte riktigt på kortet men jag tycker den kunde sitta lite tightare runt handleden, och tummen kunde ha blivit finare stickad. Men det är bara några mindre ändringar, så slutresultatet kommer nog att se ut ungefär så här ändå.


Jag hade lite restgarner så jag kombinerade dem och gjorde en mössa till.

...

Av Maria - 12 januari 2011 11:15

Hmm, ännu mer snö, nu tycker jag allt det skulle sitta fint med lite vår. ^_^


Från härliga maj förra året.

Ovido - Quiz & Flashcards