♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under juni 2010

Av Maria - 30 juni 2010 20:08

Ikväll blev det kvällsdop och sedan jordgubbar med glass, kan det bli mer somrigt! Nu ska jag packa fotoutrustningen inför imorgon. :)


Av Maria - 29 juni 2010 21:18

Idag blev det en lååång dag i solen. Men så fint som det har varit så vill man ju inte vara inne! Katta och jag möttes vid ett och inledde med varsin rejäl glass och efter det drog vi mest runt. :D Vi tog en runda till parken och sedan ner till havet, och satt lite varstans där det verkade mysigt. Tillslut hamnade vi i stan igen där vi köpte en baguette på Subway, och kollade in Kattas väldigt roliga och udda solbränna hon lyckats få på armarna under dagen. Vi skiljdes åt runt åtta, då gick jag och mötte mamma och Isak för det var musik på torget. Men det var faktiskt inget vidare. Det var Calle Kristianson och han lät mest bara skränig så vi gick hem efter en halvtimme. Äh, jag var ändå rätt kissnödig så det var lika bra!

Av Maria - 28 juni 2010 23:36

Ännu en fin dag över, fast idag blåste det lite kallare. Hade egentligen tänkte åka en runda till landet men eftersom jag stod billös så gick det tyvärr inte. Får bli någon annan gång helt enkelt när jag kan låna bil.


Ikväll kom jag på att jag hade ett par gamla Festispaket i kylskåpet jag köpte inför förra sommarens utflykter och fotograferingar. Jag dricker inte söta drycker annars, blir för sliskigt tycker jag. Så det blir mest mjölk och vatten. Men till utflykter är det inte så dumt med en Festis. Eftersom dem började bli lite gamla och jag var törstig så drack jag en av dem ikväll. Vet inte om jag kanske ångrade det beslutet för det känns som att jag fick en smärre sockerchock. Det var uppenbarligen alldeles för länge sedan jag drack en sockerbomb. Men nu har jag tagit en huvudvärkstablett som har lugnat det mesta av den plötsliga huvudvärken. Jag är uppenbarligen ingen Festis! :D


Av Maria - 27 juni 2010 23:03

Nä nu är det nog sängen som lockar, men jag avslutar dagen med att lägga upp ett nytt foto, eller ja relativt nytt, jag tog det tidigare i veckan. På torsdag har jag förresten bokat fototräff med en helt ny modell, det ska bli spännande och kul att se hur det går! :)


Av Maria - 27 juni 2010 19:03

En riktigt händelserik helg har det varit! På midsommarafton cyklade vi runt i det fina vädret och var på två olika firanden i stan, Isak åkte självklart med i cykelkorgen! :) Tur nog var det lite molnigt för annars hade nog värmen tagit kål på oss. När vi var på det andra firandet som låg fint vi havet gjorde Isak lill-matte jättestolt! Mamma och pappa lyckades putta upp mig på en agilitybana som var uppsatt där för en uppvisning. Jag gick med på att göra banan med Isak en aning motvilligt för det var massa folk som tittade och det var ju rätt länge sedan vi körde agility. Men jag kunde inte varit mer nöjd med Isaks insats och vi fick en stor applåd, då var jag stolt över min lilla bolognese! :D Sedan åkte vi hem och åt grillat, jättegott!


På midsommardagskvällen så körde vi upp till Stora Rör på Öland och tittade på Danny Ryan and the Snapshots som min syster pojkvän är med i. Dem var nog riktigt nöjda med spelningen för det kom massa folk och vi kunde inte ha bett om bättre väder, hur skönt som helst! Vi lyckades också få ett riktigt bra bord precis framför scenen. Rätt sent blev det också för publiken ville bara ha mer och mer, men det blev i alla fall inte kallt förrän mot slutet.


Och så idag har helgen avslutats med ett härligt strandbesök, och självklart två dopp också. På kvällen blev det en glass på stan nere i hamnen. En riktigt varm och skön helg har det helt enkelt varit! Här kommer en hög bilder från de senaste dagarna:


    Det blev Backgammon ute på balkongen på midsommaraftonskvällen. :)


Det är vackert vid Stora Rör!


Fin solnedgång vid Stora Rör.


Danny Ryan and the Snapshots


   

 

Ett kreativt sätt att spela ståbas! :D  










































































 

Av Maria - 27 juni 2010 00:15

Ikväll tar jag mig en nattmacka innan sängen. Har precis kommit hem från Danny Ryan and the Snapshots spelning i Stora rör på Öland (min systers pojkvän spelar i bandet). Jag skriver mer om det och resten av midsommarhelgen imorgon! Bilder utlovas också. :) Tills dess, god natt!

Av Maria - 25 juni 2010 10:12

Hoppas alla får en riktigt trevlig midsommar, det ska jag ha i alla fall! :D


 

Det här blir nog årest midsommarklänning! :)

Av Maria - 24 juni 2010 18:00

Vilka härliga dagar vi har haft nu, jag blir så glad! Det har blivit klänning två dagar på raken nu. Jag längtar alltid lika intensivt hela året efter att få använda mina klänningar. Igår passade vi även på att äta lunch på en uteservering på stan, det känns somrigt värre det. Min kära trotjänare fläkten har fått komma ner från vinden också ikväll, han är mycket välkommen sådana här varma sommarkvällar! Nu hoppas jag på en riktigt fin midsommarhelg också! :)


Midsommarafton 2005. (För dem som alltid undrat hur mina fötter ser ut. ;D)

Ovido - Quiz & Flashcards