♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria - 29 februari 2012 11:15

Jag blev lite som en dränkt katt när jag cyklade till jobbet igår men det var ju riktigt härligt och vårigt väder på eftermiddagen! :) Mia och jag njöt i solen, och jag hittade fina snödroppar, vilket vårtecken! Jag antar att man blir trött av att vara ute i solen för jag låg och halvsov i soffan på kvällen när jag försökte titta på Project Runway. Fast det kan ju också bero på att jag envist vaknat runt sju varje morgon i nästan en vecka. Det är typiskt när min kropp har bestämt sig för att sätta min inre väckarklocka så tidigt, åtta hade varit lite mer lagom!


     

Av Maria - 17 februari 2012 18:57

Idag blev det en runda på stan och sushi till lunch med Josefine, mums! :) Enda problemet var att vi satt bakom två fruktansvärt högljudda japanska tanter, jag kunde knappt höra mig själv tänka och man fick skrika om man skulle lyckas överösta dem. Vilken lättnad när de äntligen gick, hela resturangen blev bra mycket tystare!


Av Maria - 16 februari 2012 18:00

Här är några av bilderna Josefine och jag tog i Tujaskogen på Öland i höstas. Det är verkligen en jättehäftig skog, får bli ett återbesök någon gång. Det var inte så lätt med ljuset eftersom det var en rätt mörk och mulen dag och träden släppte inte igenom så mycket ljus. Men med stor bländare och reflexskärm så gick det rätt bra ändå. :)


 

              

Av Maria - 12 februari 2012 22:00

Igår blev det schlagerkväll med Maria, inte för att vi är särskilt intresserade men något ska man ju titta på. Var faktiskt inget vidare men det gjorde ingenting för vi fick skratta en hel del! :D Vi hade laddat upp rejält med godis, popcorn och lite vin. Efteråt tittade vi på Sherlock och kom fram till att det är väldigt praktiskt att ta upp mobilen och wordfeuda när det är läskigt på tv:n. ;)



Den självlysande handen ger tummen upp åt vår myskväll.


Jag lyckas aldrig riktigt ha Marias inlevelse, haha.

Av Maria - 10 februari 2012 19:29

Både mamma och pappa har åkt dit och blivit rejält förkylda så idag fick jag agera budbärare efter jobbet och komma med en påse mediciner till dem. Jag passade på att rädda stackars Isak från sjuklingarna också. Vara sjuk och rasta hund är ju ingen kul kombination heller. Det börjar kännas som att Isak har flyttat hem hit, han hänger ju jämt här nu för tiden! :D


En bild på min nya hårfärg. :)

Sol

Av Maria - 10 februari 2012 18:55

Några bilder från i tisdags när Maria, Isak och jag gick på en riktig långrunda i det fina vintervädret. Det känns helt okej att det är vinter och massa snö sådana dagar. :)


       

Av Maria - 6 februari 2012 18:22

Den här lilla sötingen var på besök hos mig i helgen, så det blev en hel del traskande i snön, det är bra när man har en sådan söt promenadkompis. :)


Av Maria - 3 februari 2012 18:26

Idag kom jag upp tidigt och kände mig riktigt pigg så jag ställde mig och färgade håret innan frukosten. Trodde det skulle vara lite knepigt på egen hand men jag tycker det gick rätt smidigt ändå. Än så länge har jag inte hittat några lustiga fläckar i alla fall! ;) Jag blev nöjd med resultatet, det blev en fin röd ton i håret. Nästa gång jag tröttnar på mitt bruna kan jag tänka mig våga ännu en nyans ljusare, typ kopparblond.


 

På eftermiddagen gick Emelie och jag på en riktig långrunda i snön, superskönt. Fast det tog verkligen över en timme efter jag kommit hem innan mina iskalla lår började tinna upp, haha!


Emelie i varmare tider!

Ovido - Quiz & Flashcards