♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 28 februari 2011 14:02

Idag är det min namnsdag. :) Min present till mig själv får väl bli den här katten jag stickade förra veckan. Man kan inte göra så mycket med den, men den är söt och var rolig att sticka.


   

Just nu jobbar jag på något mer praktiskt, en stor tubhalsduk. Det känns som att jag kommer bli sittandes väldigt länge med den!

Av Maria - 27 februari 2011 20:18

Idag har pappa lagat middag, med lite hjälp från mamma och mig. ^_^ Jag tycker det blev mycket gott! Nu ska jag samla ihop tvätt till morgondagens tvättpass.


 

En teckning jag gjorde klar för några dagar sedan.

Av Maria - 24 februari 2011 13:46

Eftersom jag inte har bloggat på ett tag så kommer här lite nytt på handarbetsfronten.


Igår fick jag ett jättefint garn som Josefine, gullig som hon är, köpt i Linköping till mig, jättehärliga färger tycker jag! :D


Blev precis klar med ett par tidskrävande benvärmare, det är så tunt garn så det har tagit ett bra tag att sticka. Men jag blev nöjd i alla fall!


Ett nytt jättegarn har flyttat in, vi får se vad det ska bli av det. Jag lade ett normaltstort garn bredvid det, då ser man skillnaden!

Av Maria - 17 februari 2011 23:15

Har inte blivit något bloggande idag, men jag har varit på ett par ärende och sedan tittade jag förbi hemma hos mamma och pappa för stackars Isak var ensam hemma. Vi lekte med hans repknut och iller och så fick han göra en massa konster för godis, jag var mycket poppis! Men nu är det dags för sängen, jag avslutar med en teckning från igår.


Av Maria - 16 februari 2011 21:07

Har snart plöjt igenom tre säsonger av The Big Bang Theory, så jäkla bra. Sheldon är så härligt socialt missanpassad, haha. :D


Av Maria - 16 februari 2011 11:12

Maria ritar superhjältar, det är förvånansvärt skoj faktiskt och jag tycker om att göra gruppbilder. Ni får själv lista ut vilket det är. ;) Mina Copic markers hade nästan börjat bli lite dammiga, men inte nu längre! :D


Av Maria - 13 februari 2011 09:06

Idag blir det kroppkakor hos mormor och morfar, mums! :D Fint väder ser det också ut att bli! ^_^

Av Maria - 12 februari 2011 22:56

Ikväll åkte mina Copic markers fram, det var ju jätte länge sedan nu! Jag kom äntligen iväg och köpte en ny patron till min skrivare idag, så att jag faktiskt kunde skriva ut en teckning att rita på! Det fick bli en nyritad gruppbild, det är alltid kul att göra, ni får väl se en bättre bild när den är klar.


Ovido - Quiz & Flashcards