♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under juli 2010

Av Maria - 31 juli 2010 22:20

Har varit lite dålig på att blogga de senaste dagarna, få se om jag kan skärpa mig på den fronten. :) Ikväll har jag i alla fall varit hemma hos en vän och bland annat njutit av kvällssolen på hennes balkong, mysigt! Här kommer några fler bilder från den senaste fotograferingen.


           

Av Maria - 29 juli 2010 13:51

Här kommer några till coola kort på Josefine från igår. Sött och vacker är alltid trevligt att fota men lite hårdare stil var verkligen roligare att fota än vad jag minns! :D Det får faktiskt bli av lite oftare tycker jag!


   

Av Maria - 28 juli 2010 22:26

Det blev inte mycket till kissrunda ikväll, jag hade tänkt gå runt huset men det blev snarare runt hörnet bara. I ren protest så tryckte sig Isak mot husväggen där inte regnet kom åt honom och la av en rejäl kiss för att visa att nu är jag faktiskt klar och behöver inte gå ett steg till. Så han fick som han ville och vi gick hem igen, det är inte lätt när man har en hund som uppenbarligen inte är vattentålig. :D Medan han har sovit i sin korg ikväll (nöjd över att vara torr!) har i alla fall jag gjort lite nytta och hunnit gå igenom korten ifrån idag. ^_^


   

Av Maria - 28 juli 2010 20:27

Idag har Josefine och jag äntligen kommit iväg på vår fotografering, skitkul var det faktiskt! Det var på tiden att vi återvände till den coola graffitiväggen/fabriksområdet som vi besökte förra året. Regnet låg lite i luften men vi hann i alla fall fota i ett par timmar innan regnet kom och störde. Innan dess fick vi riktigt fint ljus så jag kan inte klaga! Det enda jobbiga nu är att jag har ju alldeles för många bra kort att välja mellan! :D Jag passade på att ta några behind-the-scenes foton också, tänkte att det kunde vara kul att visa.


Nu måste jag snart ge mig ut i regnvädret igen för Isak sover över och måste nog ha sig en kvällskiss. Det lär bli ynkligt, han är tjurigare än mig över att behöva gå ut i spöregn!


Av Maria - 25 juli 2010 21:14

Ikväll blev det en spontanfika med gamla gymnasievänner, det var trevligt, man ses ju alldeles för sällan! Något som inte är lika trevligt är allt regnande, det är okej att det har blivit kallare men måste det regna hela dagarna flera dagar i sträck, det blir väldigt svårt att planera för någonting. Här har ni i alla fall något fint att titta på i regnet, Zena Holloways coola undervattensfoton: http://www.zenaholloway.com/zena.html


 

Av Maria - 24 juli 2010 09:08

Oj vilken regndag man vaknade upp till idag, hoppas det lugnar ner sig lite snart så att man har en chans att lämna huset. Fast enligt vädret ska det verkligen regna HELA dagen! Får väl hoppas det regnar lite mindre ibland i alla fall då. ;)


Jag måste få passa på och visa upp den senaste teckningen jag har fått, jag blir så glad när jag får så här fina saker! Man skulle kanske passa på att rita lite själv i regnet, jag har fortfarande några grattis skisser åt folk jag kunde ge mig på. Det är ju faktiskt lika kul att ge som att få! :D


Av Maria - 23 juli 2010 08:37

Här kommer en kul video om att allt inte handlar om din kamera, speciellt inte när man som dem har precis allt annat!! (Bra ljussättning, professionell modell, make-up artist och retouching etc.) Så ja, jag hade väl kanske tyckt att de hade ju inte skadat om de hade gjort det lite simplare med fint naturligt ljus istället, och inte fullt så mycket proffshjälp. Men man förstår ju tanke med det hela. Min topp tre lista när det gäller vad som är viktigast vid en fotografering om du redan har en relativt okej kamera som kan fota i RAW är:


1. Ljuset!!

2. Kunskapen

3. Objektivet


Så länge du har ett helt okej kamerahus så duger det alldeles utmärkt, lägg dina pengar på nya och bättre objektiv istället för att envisas att byta till en dyrare kamera!


“Dude, this can’t even shoot RAW!” Haha XD


För att se videon i större format och bildresultatet: http://fstoppers.com/iphone/

Av Maria - 22 juli 2010 21:38

Josefine och jag har haft en mycket varm och trevlig kväll på stan! Vi åt goda om än väldigt stora glassar, så mätt blev man! :D Det hela avslutades med att jag fick en giftermåls förfrågan av en kille (haha!) och så tittade vi på fina ringar på marknaden som är i stan.


Dagens dåliga var den mycket påflugna telefonsäljaren som hoppade på oss och när vi tackade nej och försökte gå därifrån så höll han fast Josefine. Det är verkligen inte okej! Jag blev sur så jag tog tag i Jossans andra arm och drog med henne därifrån. Räcker det inte med att dem är jäkligt påflugna, ska dem börja hålla fast folk med våld också!

Ovido - Quiz & Flashcards