♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Maria - 16 juli 2010 21:27

Det var så varmt och skönt ikväll så jag tog mig en runda till parken för att fotografera fåglarna. Dem var rätt slöa hela högen, dem låg mest och putsade fjäderdräkten så jag blev snabbt en i gänget. ;) Mamma and var dock en aning mer skeptisk över min närvaro.


 

 

   


























Kajor har rätt fina blå ögon. Den här filuren hade en förmåga att springa i vägen för bra kort, men jag antar att han ville bli fotomodell. :D

Av Maria - 16 juli 2010 08:46

Men jag dör vad söt!! Jag blir så sugen på en alldeles egen liten kanin när jag ser sådana här bilder. Blir det ett husdjur i framtiden så är det helt klart en stor chans att det blir en liten dvärgvädur. ♥


 

http://kittynn.deviantart.com/gallery/

Av Maria - 16 juli 2010 07:44

Några färdiga kort från självporträttet jag nämnde igår. Det var kul att bygga upp ljussättningen till den här. Jag körde på rätt mörkt och mjukt ljus, och använde mig istället av en låg slutartid (1/40 s) och en stor bländare (F/2,5). Som sagt kanske inte så kul att själv stå framför kameran helt osminkad och med strandhår. Ursäkta min klassiska tråkmin, orkade inte se glad ut. Men det var skojigt att öva ljussättning inomhus, tänk va mycket kul man snabbt kan få till bara hemma i köket! :D


               

Ovido - Quiz & Flashcards