♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Maria - 5 juli 2010 20:33

Idag har det blivit dopp av fötterna i havet, fik på uteservering och en runda till stan med Josefine. Från stan tog jag med mig en liter jordgubbar och den här sötnosen! ♥ Jag kunde inte motstå den längre, nu när den var på rea och allt. Josefine passade på att fynda en tekopp med en ursöt panda på.


 

Av Maria - 5 juli 2010 08:40

När tvättstugedörren stod på vid gavel idag så anade jag viss oråd, men jag hade  inte kunnat föreställa mig vilket tredje världskrig som utspelat sig där igår (då man för övrigt inte får tvätta, för vi får inte tvätta på söndagar.) Nog för att jag har städat i tvättstugan efter mina grannar tidigare, men idag är jag riktigt förbannad! Hur man glatt kan lämna en sådan svinstia efter sig utan att vara helt blind är ett totalt under för mig. Visst personen i fråga tömde luddfilteret, wow tack så mycket, men du kanske kunde ha slängt det i papperskorgen och inte över hela golvet. Så nu på morgonen har jag försökt fiska upp cirka ett kg tvättmedel från varje tvättmedelskopp (snacka om att den tvätten inte kan ha blivit särskilt ren!), torkat av kladdiga tvättmaskiner, sopat hela golvet som var en luddfest, varit tvunget att moppa det för det för det var så jäkla kladdigt. Halva stranden låg på bordet för vikning så det var bara att torka av och sist men inte minst var handfatet i stål helt vitt av fasttorkat tvättmedel och nä men hej jag hittade en plastpåse där också.


Vad är det med folk som tror att bara för att man har tömt luddfiltret i torktumlaren så kan man springa från tvättstugan och känna att nu var jag klar. Jag kan gärna tömma det jäkla luddfiltrert åt dig om du tar hand om din övriga svinstia!  

Ovido - Quiz & Flashcards