♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 31 mars 2010 23:04

Jag tänkte det var väl lika bra att göra klart teckningen ikväll när jag ändå hade pennorna framme, så här är det färdiga resultatet också. :)


Av Maria - 31 mars 2010 16:59

Jag kom på att det var ju alldeles för länge sedan jag använde mina markers! Det fick jag råda bot på direkt och grävde fram en gammal teckning jag kunde ge färg. Hudfärgen gick rätt snabbt att slänga på nu ska jag bara ge mig på det tidskrävande håret också. :)


Av Maria - 31 mars 2010 12:54

Idag tittar jag på gamla bilder från Isaks agility träning och tävling, skoj! Han var så duktig på tävlingen förutom på sista loppet när han fick vittring på en terrier hona som hade löpt vid senaste träningen, sådana underbara dofter glömmer man ju inte första taget som hanhund. Så i sådana lägen är det ju inte så noga om man missar de sista hindren innan man springer i mål för en att nosa på henne. Jag höll nog inte riktigt med om det, men allt kan hända i agility! :D


Isak älskar hopphinder!!

 Höga hinder är också en favorit!       Tävling! :D    

 

Domaren kollar så att Isak inte fuskar på A-hindret.

 

Den här vann Isak på sin agilitygrupps minitävling som vi hade innan den stora tävlingen. Lite förvånande eftersom han inledde banan med ett extra glädjevarv runt ledarna och mitt i banan stannade han till för att skälla på en mystisk typ som stod och rökte. Men som tur var så sprang han igenom själva banan så snabbt och utan några fel eller vägran så den lilla extra tiden gjorde ingenting. :)

Av Maria - 30 mars 2010 16:38

Idag tog Maria och jag oss en tur i det fina vädret, jättehärligt! Vi blev mycket populära bland parkens gräsänder. :D


 


    

Jag och mina nya kompisar! :D

Av Maria - 29 mars 2010 22:36

Ikväll går jag igenom några gamla fågelfotografier, tänkte jag kunde lägga upp några här också. :)


           


























   

Av Maria - 29 mars 2010 17:38

Eftersom jag hade lite tid över idag så valde jag att satsa på middagen och gjorde hemmagjord schnitzel med kantarellsås, så jäkla gott! Det tar ju faktiskt inte särskilt lång tid att panera en köttbit och steka den så det finns ju egentligen ingen anledning att köpa färdiga schnitzlar som inte alls är lika goda.


Av Maria - 29 mars 2010 10:34

I går kväll blev det lite ritande gjort, blev klar med den här bland annat. Kanske inte blev världens bästa men nu är jag klar med den i alla fall, och den var ju faktiskt mest tänkt som en skiss. Hon som fick den verkar nöjd så det är ju huvudsaken. ^_^ Som jag sagt tidigare så tillhör karaktären Ghost inte mig.



Och så här ser orginalet ut:

   

Av Maria - 28 mars 2010 15:50

Idag har jag fortsatt med min vårstädning genom att damma vardagsrummet och omorganisera min bokhylla, vilket var behövligt! Mina böcker har blivit instoppade där i tragiska högar var helst de har fått plats. Men idag blev det lite mer ordning på det hela! Men så är det ju galet trångt i min bokhylla så jättefint kan jag inte få det, eftersom det är för lite plats hur jag än gör. Ja jag erkänner att en del böcker har faktiskt fått hamna i byrålådor istället, och för att inte tala om högen jag har på vinden också…


Men jag tycker i alla fall att det blev lite finare nu även fast jag anar att ingen annan lär ser någon direkt skillnad på före och efter bilden. Men skillnad är det, och nu står även serier och författare mer samlat än innan, så jag är nöjd! :) Om ni undrar varför jag har galet mycket pärmar på nedersta hyllan så är det för att i dem har jag alla mina teckningar år för år. Förutom alla mina skisser som jag skulle kunna bada i, dem ligger i enorma buntar lite varstans där jag har lyckats trycka in dem. Jag kan ju inte orka ha ordning på allting! :D


Ovido - Quiz & Flashcards