♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 9 mars 2010 08:57

Ibland längtar man allt lite tillbaka till ens rödhåriga dagar, fast det är rätt trevligt med att vara naturlig brunett också. Och sen är det ju hopplöst att hålla mitt hår färgat eftersom det inte växer som normala människors hår, utan istället som galet ogräs. Jättebra när man snabbt vill få långt hår men mindre bra om man vill hålla håret i en färg, utan att ha en decimeters utväxt. Så det lär nog fotsätta bli brunt hår för mig i framtiden. Sen vet jag inte när man börjar bli för gammal för att ha illrött hår, den gränsen kanske börjar närma sig snart, haha. XD


   

Av Maria - 8 mars 2010 21:29

Hade en väldigt lugn dag på jobbet idag, så stängningen gick extra fort. Inte dumt att ha en lite mer avslappnad jobbdag då och då. Nu är jag ledig tre dagar, så det känns riktigt lyxigt! :D Lägger upp en sötis bild på Isak i scarf för att det här inlägget inte ska bli allt för tråkigt. ;)


Av Maria - 7 mars 2010 17:19

Efter att ha legat och sovit i fotändan hela natten (lill-matte putade ner mig där!)  så bestämde jag mig för att framåt morgontimmarna hoppa ner och sno en strumpa och lade mig i korgen för att gosa med den. Detta märkte inte lill-matte förrän hon vaknade till ordentligt.


Men nu när hon var vaken så var det dags för det obligatoriska morgonmyset, vilket innebär att antingen slänga sig över hennes bröstkorg eller ligga väldigt tätt intill!


 

Klappa mig! (Det funkar varje gång)


Självklart kan inte lill-matte motstå min söthet.


Gäsp!


Nu när magen var välklappad kunde jag återgå till att sova upptryckt mot lill-matte.

Av Maria - 6 mars 2010 22:07

Lååång dag på jobbet idag men imorgon är jag ledig! :D Så det firades med att jag åkte hem till mamma och pappa efter jobbet och fick en god middag (jag behövde inte laga mat, yay!). Sedan tittade vi på Luftslottet som sprängdes och lyckades få i oss varsin bakelse också som jag tagit med från jobbet. Man var rätt mätt efter det, haha. Sen var jag tyvärr tvungen att ge mig ut i kylan igen men pappa och Isak följde mig hem. Lilla tussen fick stanna kvar för en sleepover, så jag hoppas på härlig sol till vår morgonpromenad imorgon.


Lyckad kombination. :)

Av Maria - 5 mars 2010 08:00

Den här kappan har jag gått och trånat över hela vintern, men den har varit lite för dyr då den kostar 799 kr, lite i värsta laget för mig har jag känt. Så nog blev man lite avundsjuk när Josefine lyckades köp den för 199 kr på H&Ms morgonrea på deras hemsida. Så jag tittade in jag med men då har den bara funnits i 40-42, alltså alldeles för stort. Men nu har jag varit uppe tidigt och vaktat efter små storlekar ett par mornar (det är först till kvarn som gäller!), och idag fick även jag en för 199 kr, wheeii! Jättekul att tillslut få köpa den till ett mer ok pris för min plånbok! Ibland är det inte dumt att vara morgonmänniska! :D


Av Maria - 4 mars 2010 10:30

Idag har jag lite mer ork, så jag har passade på att ta några foton av häftet jag har illustrerat. Heluppslaget var helt klart de två mest tidskrävande sidorna att göra! Tycker allt ser fint ut, hoppas skolbarnen kommer ha kul med det och lära sig några nya engelska ord! :)


           

Av Maria - 4 mars 2010 09:23

Vilket kap va, trasiga jeans för 899 kr! Dem har kostat 1199 kr, så det är bara att fynda! Nä usch känner ni min ironi, 900 spänn för att par trasiga jeans i fult tyg! Det är inte det att jag inte förstår mig på det där med slitna lite småtrasiga jeans, det kan vara snyggt, men hålen är ju enorma, och inte särskilt smickrande heller för den delen! Men smaken är väl olika antar jag, för dem som ändå skulle vilja ha dem så finns dem på bubbleroom.se.


 

Av Maria - 3 mars 2010 20:28

Galet mycket att göra på jobbet idag, vilket var lite jobbigt då jag är en aning krasslig men jag käkade Treo så det gick väl någorlunda bra ändå. Men jag hade en trevlig överraskning som väntade på mig när jag kom hem i alla fall, som jag hade hoppats så låg häftet och väntade på mig i min postbox. Blev jättefint tycker jag, jättekul att äntligen få se resultatet av ens illustrerande! Ska ta några bilder av den, men jag är alldeles för trött för det ikväll.


Mitt häfte är det längst till vänster, men jag ska som sagt ta några vettiga foton av det. ^_^

Ovido - Quiz & Flashcards