♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Maria - 24 mars 2010 12:48

Jag hittade en mapp bland mina foton med mina gamla skolarbeten, nostalgi säger jag bara! Dem har hamnat uppe på vinden och i klädkammaren, så jag ser dem inte särskilt ofta. Men i slutet av Bild och Form fördjupningskursen på gymnasiet så fotade jag det jag hade producerat under året för att kunna sätta in bilderna i min arbetsbok. Det här är en skiss från det andra och större egna projektet vi hade på kursen, då valde vi själva vad ville göra.


Jag valde att måla de fyra elementen representerade i form av porträtt på A3 papper med akvarell. Det här är blyertsskissen till vatten som jag skissade upp och sedan överförde till akvarellpapper. Det var ett tidskrävande men roligt projekt tycker jag, passade mig perfekt! Det här är som sagt ett foto så kvalitén är lite sådär, men det är ju hopplöst att scanna A3 teckningar så det försökte jag mig aldrig på med dem här.


Gjord runt 2004-2005.

Av Maria - 24 mars 2010 10:07

Att tvätta tassarna på en skitig hund i en dushkabin kräver verkligen en viss teknik. Men jag tror att jag har börjat bemästra den, och Isak har börjat inse att det tar bara längre tid om han krånglar och inte står still.


Mycket lättare i ett badkar!

Ovido - Quiz & Flashcards