♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 30 september 2009 20:10

Jag kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser Nezerils reklam om nässpray. När man känner att en nysning är på gång vänder man sig då snabbt åt stackaren som sitter bredvid en istället för att vända sig bort? Jag brukar köra på tekniken att vända mig bort men det är ju så olika hur man gör. XD Men som tur är blir dem som blir nysta på inte ett dugg irriterade utan ler bara glatt och berätta om sitt fantastiska nässpray som uppenbarligen tar bort alla förkylningssymptom, tänk om världen var så perfekt, haha.

Av Maria - 30 september 2009 19:56

Det var ett tag sedan jag bakade så idag gjorde jag mig en sats med chokladmuffins, mums! En av dem står och väntar på mig i kylskåpet. ♥


 

Av Maria - 29 september 2009 17:21

Idag tog jag äntligen tag i mitt ritande. Mina stackars pennor och block har legat övergivna alldeles för länge nu! Resultatet blev denna söta lilla enhörningspojke. Har ingen djupare tanke bakom den, ville bara göra något dekorativt som jag kanske kunde ta och ge lite färger också. Vi får se hur det blir med det, men det var ju länge sedan min markers fick arbeta så varför inte. Nu måste jag ta och laga mig lite mat, man har ju förmåga att glömma bort sådana där oviktiga saker som hunger när man tecknar. ;)


 

Av Maria - 28 september 2009 22:39

Det finns säkert många som redan sett den här gamla videon men om man inte har det så tycker jag det är dags! Om man inte blir rörd av den så har man fasen ett hjärta av sten. Jag får erkänna att jag fick tårar i ögonen första gången jag såg den, men det är jag knappast ensam om, den är hur fin som helst! För övrigt kan man ju ha lite roligt åt deras snygga 70-tals frisyrer, haha.



Av Maria - 28 september 2009 22:07

Nu har vi haft lite foton så nu är det dags för konst igen. Jag tycker den här är hur snygg som helst, skulle lika gärna kunna vara ett foto!


 


http://blackeri.deviantart.com/art/The-Oracle-50266146

Av Maria - 28 september 2009 21:34

Förmiddagen ägnades idag åt att vara mycket produktiv, först en långpromenad och sedan tog jag tag i en välbehövlig städning. På eftermiddagen gick Josefine och jag till stan och åt en bakad potatis. Efter det gick vi hem till mig åt onyttigheter och tittade på Sweeney Todd och avslutade kvällen med Idol. Mycket blod och lite skönsång helt enkelt, ett bra recept för en lyckad kväll, kanske? ;)


Med viss tveksamhet bestämde vi oss också för att googla och försöka artbestämma den stora spindeln som satt på köksväggen igår på jobbet, och jo det var som väntat mycket riktigt en vargspindel, så nu vet vi det. Hu, det fanns många obehagliga bilder att titta på.


 

Av Maria - 27 september 2009 20:14

Bubbles är nog världens sötaste kanin. ♥ Vill ha!


 


http://trishvandenberg.deviantart.com/art/Garde-a-vous-115727279

Ovido - Quiz & Flashcards