♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Maria - 25 september 2009 19:21

Ikväll är jag hundvakt igen, tänkte bara ta det lugnt och rita medan jag tittar på tv. Isak verkar satsa på en lugn kväll han med, han ligger utslagen i min fåtölj. Tyvärr måste vi gå ut på en kissrunda om ett tag. Det lockar inte, det ser så kallt och mörkt ut, men Isak brukar inte vara så sugen han heller så han lär väl skynda sig. Imorgon bär det av till Ölands skördefest, det ska bli mysigt! :)


 

Av Maria - 25 september 2009 17:28

Vad är det med alla dessa trafikfarliga fjortisar och deras mobiltelefoner?! Försvinner världen helt och hållet när man pratar i dem? Jag vill inte låta som en gammal kärring men man blir irriterad när dem går rakt ut i trafikerade vägar och utgår från att hela världen ska stanna upp för dem.


Idag såg jag ett riktigt praktexemplar. Precis när det kommer två bilar från båda hållen går hon rakt ut i vägen, hon gör absolut ingen ansats att titta sig omkring. Båda bilarna får stanna för henne, medan hon långsamt traskar över och fortfarande inte ens sneglar åt bilarna (notera att det inte är något övergångsställe, utan ett väldigt puckat ställe att gå över vägen). För övrigt gick hon omkring i strumplästen vilket var underligt bara det, kanske mobiler är fördummande trots allt.  


 

Ovido - Quiz & Flashcards