♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 29 maj 2010 19:35

Har inte blivit så mycket bloggande här i veckan men det har varit mycket jobb och jag har varit trött! Tyvärr blir det bara återhämtning en dag den här gången sen är det dags för fem nya dagar igen.


Man blev inte jättepeppad när man stod extra trött och seg på fredagsmorgon och förberedde för öppning när chefen ringde och sa att jag var tvungen att hoppa in och jobba 10 timmar på måndag då jag egentligen skulle ha varit ledig. Bra pengar blir det ju men lite segt som sagt för det blir en lång hård vecka. Men jag hoppas på längre ledighet nästa helg för då slipper jag jobba lördag! :D Ikväll var jag hembjuden på en tidig morsdags middag, så det var ett mysigt sätt att avsluta jobbveckan, nu ska jag riktigt se till att ta tillvara på söndagen!


Här kommer i alla fall något sött jag fick av pappa på mailen. Underbart söta blombuketter, det är nästan lite som att få Isak i blommform, urgulliga tycker jag! ♥


     

Av Maria - 26 maj 2010 22:12

Det blev en lång dag hemifrån idag. Upp tidigt för jobb och sen direkt efter gick Josefine och jag på stan och tog en fika och avslutade med ett långt sittpass framför Robin Hood. Det var nästan så det kröp lite i benen framåt slutet av filmen, fast filmen var bra så det var bara mina ben som blev lite otåliga. ;) Så nu är det nog snart dags för sängen för nu är man trött! Tur att man i alla fall har sovmorgon imorgon.


Av Maria - 25 maj 2010 20:17

Idag tänkte jag varför inte slå till med stuvade makaroner, så visst är det väl bra att jag kollade om jag faktiskt hade mjölk till det, inte. Så det var bara att stänga av plattan och springa och köpa mjölk mitt i matlagningen, ibland blir jag faktiskt trött på mig själv och min flumhjärna. XD

Av Maria - 24 maj 2010 17:44

Idag inleddes dagen med tråkgrejer som att tvätta och städa men det var rätt snabbt avklarat. Så sen gav sig Maria och jag ut i det fina vädret, jag som trodde det skulle regna hela dagen! Men det var jättevarmt och skönt på förmiddagen, fast tillslut kom ju regnet och då fick vi skynda oss till Café Corner. Där satt vi och försökte gissa vilken svensk artist som skulle spelas därnäst. Dem hade satt igång någon halvtaskig CD med menlösa och bara svenska artister, jag lyckades pricka in en hel del som faktiskt spelades tillslut. För nog dök väl Danny upp precis efter jag sagt att han är säkert med! ;D


Av Maria - 23 maj 2010 19:26

Det har varit en jättehärlig dag på landet, lite blåsigt men ändå väldigt varmt. Kameran åkte med som vanligt. :)


Min älskling ♥


Oj vad det blåser tycker Isak. :D


 

Mormor och morfar hade fått en ny inneboende i växthuset. Dem försökte vara snälla och hjälpa han ut men efter att han återvänt ett par gånger så insåg dem att han faktiskt vill bo där. Så nu är han flyttat in för gott, och myser i sin lilla grop. ;)

Av Maria - 23 maj 2010 11:53

Jag tänkte jag kunde bjuda på några bilder till från Josefines och min vårfotografering. :) Nu bär det av till landet, jag hoppas det blir fint väder! Ska nog ta och sätta mig bakom ratten idag, det var alldeles för länge sedan jag körde, jag har ju så nära till allt så jag behöver ju aldrig köra bil!


     

Av Maria - 21 maj 2010 20:41

Idag har jag jobbat 10 timmar, kommit hem och suttit 10 min, sen bar det iväg för att handla mat. Jag kom äntligen hem för att packa upp maten runt åtta och slänga i mig dagens första riktiga måltid sedan frukosten. Nu känner jag mig dööööd, så nu ska jag försöka återhämta mig inför nästa jobbdag! Men jag får i alla fall lite sovmorgon imorgon.

Av Maria - 18 maj 2010 19:58

Jag såg förresten en rörhöna på promenaden idag, det kändes lite kul eftersom det inte är så ofta man ser dem. Dem har en rätt rolig gång på land också. :D Jag fick däremot ingen vidare bild på den tyvärr, den var rätt skygg. Men jag fick i alla fall chans att fota söta gräsandsungar, så det är jag nöjd med. :)


   

Rörhöna på språng!




    

Sötnos ♥



























Ovido - Quiz & Flashcards