♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 31 oktober 2009 20:50

Så här i alla helgons och halloween tider så måste väl dagens bild gå i samma anda så idag blir det en vampyr. Rätt gammal, tror jag gjorde den runt 2005 med någon lustig mix av färgpennor, pastel, bläck och akryl.   


 

Av Maria - 31 oktober 2009 20:38

Ännu en dag har min lägenhet fått stå tom, och jag har fått klara mig utan sovmorgon. Så imorgon ser jag faktiskt framemot att få sova lite längre. Får väl ta tag i mina stackars bortglömda illustrationer också. Men det har varit en trevlig dag på höstmarknaden i Astrid Lindgrens värld idag, och tur med vädret fick vi också. Efteråt hämtade vi upp Isak hos mormor och morfar där jag faktiskt vågade mig på att äta en gryta med heta räkor och ris som hade curry i sig! Kände stanken lång väg men jag gav det en chans. Ingen hit direkt för det var även paprikapulver i grytan vilket jag inte heller är något fan av.  


 

Törnrosdalen, mitt favoritställe i Astrid Lindgrens värld. ^_^

Av Maria - 30 oktober 2009 21:30

Boknörd som jag är så går jag i gång på datum för bokutgivningar, haha. Nästa år är det framförallt tre böcker jag ser framemot.


Först ut är ”Roadkill” av Rob Thurman den 2 mars. Det är femte boken i Cal Leandros serien, jag ser alltid framemot en ny bok i den serien. :) 25 maj kommer äntligen Lynn Flewellings ”The White Road”, läste ut fjärde boken förra sommaren så jag har verkligen väntat mycket tålmodigt på fortsättningen. Tror att det kan bli hur bra som helst, har redan läst ett litet utdrag ur den på författarens blogg. Sist men inte minst kommer Thurman ut med en ny bokserie i juni med boken ”Chimera”. Är riktigt peppad inför denna, har läst om den på hennes blogg och tycker det låter riktigt bra!  


 

Japp, jag läser mycket engelska böcker. ;)

Av Maria - 30 oktober 2009 20:28

Har precis kommit hem och känner mig riktigt trött och mätt! Hann bara komma hem från begravningen och slänga i mig lite fil och flingor innan det bar iväg igen till det nya modehuset för att ta oss en titt. Alla andra människor verka ha kommit på samma idé för det var riktigt mycket folk. Men vi stannade inte så länge för sen bar det iväg till landet för att lämna av Isak hos mormor och morfar. Där blev man i vanlig ordning gödd av mormor. Först med ägg och lax macka och jag fick självklart en extra skinkmacka bara för att mormor lyckades snappa upp att jag inte ätit så mycket innan. XD Detta följdes av ostbricka och som att inte det räckte blev det fika efter det, så ni kan ju ana hur välfylld min mage är nu.


Imorgon är vi då hundfria och tänkte bege oss till höstmarknaden i Astrid Lindgrens värld, vi får väl hoppas den är något att ha. Men framförallt hoppas jag på sol, men jag ska klä mig varmt och vara välförbered.

Av Maria - 30 oktober 2009 12:18

Varit på min fasters begravning på morgonen, den var mycket fin. Tjejen som sjöng på min fasters mans begravning i fjol gjorde det idag med och hon har verkligen en ljuvlig röst. Underbart vackert! Innan begravningen passade vi även på att lägga en krans och ett tända ett ljus på farmor och farfars grav inför imorgon. Sitter nu och försöker tina upp för det var verkligen iskallt ute, mina fötter känns bortdomnade.


Min kusin passade även på att försöka övertala mig till att komma ner till Malmö i vår och fotografera hennes bröllop, hon är mycket bestämd på den punkten, haha. XD Känns lite nervöst, men hon skulle bli glad och jag skulle få bra betalt så jag antar att jag får väl se till att ta mig ner dit. Någon gång ska man ju invigas som bröllopsfotograf också.


 

(Kul vetande: Det här kortet är ett av dem första jag tog med min nya systemkamera för ca fyra år sedan. ^_^)

Av Maria - 29 oktober 2009 17:14

Hemkommen efter en runda på stan. Ett inköp blev det, ett par svarta ugg stövlar från New Yorker som Josefine så snällt tipsade mig om. Har inte råd att lägga ut några jättepengar på dem men 199 kr tycker jag var ett mycket överkomligt pris. :)


Sedan blev det en fika med Johanna, där vi bland annat diskuterade de få hedervärda sätten man kan trilla av en cykel. Jag har aldrig lyckats med någon av dem, jag kör på den klumpiga stilen helt enkelt.


 

Av Maria - 28 oktober 2009 20:12

Hamletmachines häftiga tegaki blogg med skisser

http://www.unowen.net/tegaki/uentries.php?u=39526


 


För fler bilder titta även in hennes galleri på DA

http://hamletmachine.deviantart.com/gallery/

Ovido - Quiz & Flashcards