♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Maria - 17 oktober 2009 22:00

Precis tittat på Robins, jag diggar Janne Josefsson och Hollywood fruar inslaget idag. :D Tog en banan och insåg sekunden jag öppnade den att den skulle jag ju inte få äta själv. Isak sover över och han är en banan-narkoman så direkt blev man utstirrad av två stora ögon. Det var bara att snällt dela med sig.



 

Sötnos ♥

Av Maria - 17 oktober 2009 18:33

Idag går "dagens teckning" i Disney tema. Har väl inte gjort ritat allt för mycket Disney men några teckningar har det blivit genom åren i alla fall. Här försökte jag vara riktigt ambitiös med bakgrund och allt! Det är inte så ofta det händer, haha.


 


Promarkers, akvarell, bläck och lite akryl användes till denna.

Av Maria - 17 oktober 2009 08:34

Sitter här och funderar på alla dessa ovärderliga kunskaper om ”insekter i din lägenhet” mamma har delat ut dem senaste månaderna. Jag visste inte att jag var så clueless på detta område.


Först i form att hon identifierade mina silverfiskar. Ja tyckte det var underligt att se två likadana småkryp i badrummet men inte visste jag var det var för något. Så jag nämnde det för mamma och direkt så utnämnde hon dem till silverfiskar som jag sprang och googlade och mycket riktigt visst var det dem små jäklarna. Som för övrigt lever ett ganska eländigt liv i min lägenhet just nu, om det ens finns några kvar, har inte sett någon på ganska länge. Och skulle dem titta fram så har jag smarriga curry fällor åt dem.


Förra veckan hittade jag också vad som såg ut som en död spyfluga i köket mittemot spisen och nu i veckan en liten skalbagge i badrummet. Som jag trodde var en tuss, försökte plocka upp den, och skrek till för att jag trodde jag hade tagit i världens fetaste silverfisk, usch!


Ännu en gång rycker guru-mamma ut och förklarar att nu när det är kallt söker de värme och försöker övervintra i ventilationen och kan därför komma ut i lägenheten genom fläkten. Båda fann jag vid mina två fläktar. Det är inte så dumt att ha en allvetande mamma när det gäller att identifiera mystiska kryp och dess härkomst! :D

Ovido - Quiz & Flashcards