♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Maria - 19 oktober 2009 18:42

Bara för att listor är kul. :)


Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt

Humör just nu: Belåten. :)
Favoritgodis: Choklad!

Är det nåt du absolut inte äter: Helst inget med curry i.

Kläder just nu: Myskläder.

Musik just nu: Ingenting just nu, men jag funderar starkt på att sätta igång Spotify.

Vad sa du senast: Vet inte riktigt faktiskt.

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Oj vad svårt, jag har massa epoker jag skulle vilja besöka men kanske inte direkt leva i.

Sommarplaner: Sommaren känns fruktansvärt avlägsen just nu, men jag lär väl jobba antar jag.

Fisk eller badkruka: Jag är rätt mycket fisk, vatten är kul.

Längd och vikt: Runt 161-162 cm lång och jag väger inte för mycket i alla fall.

Hur många kuddar sover du med: Två stycken.

Favoritväder: Sol!

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Hmm, något trevligt sällskap, en bok och massa mat. :D

Spelar du nåt instrument: Inte mer än det jag har lärt mig i skolan.

Morgon- eller nattmänniska:  Morgonmänniska.

Sparare eller slösare: Sparare.

Vem är viktigast för dig: Min familj och vänner.

Bästa film: Kan inte välja, det beror lite på vilket humör jag är på.

Tror på liv på andra planeter: Ja

Kommer du ihåg din första kärlek: Ja, min första pojkvän i alla fall, men jag vet inte hur kär jag egentligen var.

Älskar du henne/honom fortfarande: Nej.

Har du några homosexuella vänner: Har haft några bekanta i verkliga livet och så har jag en online-vän. 

Tror du på mirakel: Nja…

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Klart det är.

Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, någorlunda.

Ser du på kärleken som ett misstag: Nej.

Hur många barn har du, vill du ha: Om jag vill ha, blir det nog två, men jag vet inte om jag vill ha än.

Bio eller promenad: Oj vad svårt, jag gillar båda. Promenad på dagen och bio på kvällen är perfekt!

Är du kittlig: Ganska, i alla fall på vissa ställen.

Snarkar du? Inte vad jag vet om.

Stjärntecken? Skytten

Rädd för insekter? Ja, vissa insekter.

Äckligaste insekten: Spindlar och harkrankar.

Största svaghet: Har dåliga dagar när jag är på tråkigt humör för omgivningen.

Det här är jag bra på: Jag ritar och fotograferar ganska bra. Sen brukar jag vara ganska bra på att agera amatör-psykolog till mina vänner. ;)

Bästa bok? Mina favoriter är snarare serier av böcker och inte bara en bok. Och nej jag kan omöjligt välja! :D

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Det skulle vara kul att kunna flyga.

Vad vill du jobba som? Vet inte, kan tänka mig lite allt möjligt.

Chips, morötter eller godis? Godis

Pizza eller hamburgare? Både och, beroende på vad jag är sugen på.

Skriver du dagbok? Nä, men jag bloggar.

Har du någon flickvän/pojkvän? Nej

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Jag har två hål i vardera öra, tror det räcker så för mig. Och jag tänker inte tatuera mig.

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Helst välstädat, fast det är inget vidare kul att hålla det städat.

Gungar du på stolen? Med min datorstol gör jag det, för den har en vippfunktion. :D Annars nej, jag vill inte trilla och slå ihjäl mig.

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej tack.

Vilken hand håller du gaffeln i? Beror på om jag använder kniv samtidigt…

Hur är din drömtjej/kille? Jag hojtar till när jag vet.  

Hur många syskon har du? En storasyster

Vad är du mest rädd för? Spindlar och andra alldeles för stora insekter.

Är du rädd för blod? Nej inte egentligen, men jag hatar blodprov och att skära mig för jag blir lätt illamående och yr.

Saltar du på maten? Ja om det behövs.

Gillar du att sjunga? Ja, det kan vara ganska kul.

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Estetiska programmet, med inriktning på bild och form. För att jag är estetiska lagd och älskar att vara kreativ.

Anser du att du är stark? Haha, nej.

Brukar du sola? På somrarna när jag har tid att åka till stranden.

Vad gör du om du får hicka? Dricker vatten och håller för näsan samtidigt, funkar varje gång.

Röker du? Nej.

Snusar du? Snusläpp? Nej.

Kaffe, te eller inget? Inget.

Har du en besatthet? Inte vad jag kan komma på.

Av Maria - 19 oktober 2009 12:54

Dagens teckning får bli denna ängel som jag ritade till min kusin i födelsedagspresent förra året, så orginalet äger jag tyvärr inte längre.


Gjord med Copic markers och Promarkers har jag för mig.

Av Maria - 19 oktober 2009 12:38

I mitt hus slängs ingen mat, i alla fall bara i så små mängder som möjligt. Pengar växer ju inte på träd och mat kostar pengar. Plus att det verkligen tar mig emot att slänga lagad mat.


Så därför blev dagens frukostpålägg en mycket liten bit lax som blev över från förra middagen utfördelad på en skiva bröd och ett knäckebröd. Sen hade jag även lite sås kvar gjord på creme fraiche, räkor, rom och lite kryddor som jag hällde på över det. Blev ganska skumma mackor men de smakade väl helt okej, och maten kom till användning! Det kallar jag mission accomplished!

Av Maria - 19 oktober 2009 12:04

Känner att jag har så smått börjat sätta en trend med att kolla in Supernatural på kanal 5 sent på helgdagarna. Jag vet att den går på söndagar men jag har något vagt minne av att jag har stött på det någon sen lördag också, kanske skulle ta och ta reda på det där.


Ganska underhållande att se på innan man hoppar i säng, i alla fall de senaste programmen har jag gillat. Förra helgen eller när det nu var så hade jag riktigt roligt åt ett avsnitt som jag råkade slå över till när det precis hade börjat. Inte för att det egentligen är en komedi, kan till och med vara lite creepy om man är en mes som jag och bor ensam i en mörk liten lägenhet, haha.


Gårdagens avsnitt var ganska bra det med, fast jag listade ut vart handlingen var på väg rätt snabbt. Fast det gör inte så mycket och det är kul att få min övernaturliga-kick någonstans ifrån, för True Blood på svt har verkligen inte levt upp till mina förväntningar än. Och Sam är ju trevligt ögongodis, mums! :D


 

Ovido - Quiz & Flashcards