♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Maria - 27 oktober 2009 17:52


Jag tycker vi kör en dagens teckning idag, det var ju faktiskt länge sedan nu. För ovanlighetens skull är det ett porträtt i färgpennor. Det sker inte så ofta att jag använder mina färgpennor men om man tar sig tiden så blir det ju faktiskt ganska fint. Det är tänkt att vara en karaktär ur Sanningens svärds serien, dem som har läst någon bok ur serien lär ju veta vem det är. :)


 

Av Maria - 27 oktober 2009 17:41

Ritat på ganska bra även idag, det känns bra att man kommer närmare målet. Nu är de första tre sidorna klara och jag har skissat upp ytterliga tre sidor. Mitt mål blir nog att försöka slutföra två sidor till den här veckan eller möjligen tre men vi får se, det är mycket till helgen.


Än så länge kan jag ge tummen upp till illustrationsyrket. Visserligen mycket tidsödande men kul är det, även om man inte ritar sådant som man brukar göra. Men eftersom min musa har strejkat på senaste så kan jag lika bra tvinga igång den med arbete istället. Känns som att när jag väl är klar med det här arbetet så kommer kreativiteten flöda, känner redan att det finns massa jag skulle vilja rita. Men det får som sagt vänta till jag är klar med beställningen.


Nu är det dags för middag!

Av Maria - 27 oktober 2009 09:42

Stör mig på mig själv, lyckades komma ner en dag för sent till min tvättid, jippi. Så himla lyckat av mig. När man är över tjugo borde man väl ha kunna ha lärt sig det där med datum och veckodagar. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen, något jag ofta får leva efter tyvärr. Så jag knallar nog över till mamma och pappas tvättstuga och hoppas det är ledigt där så kan jag i alla fall tvätta en liten tvätt idag. *suck*

Ovido - Quiz & Flashcards