♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria - 31 mars 2011 21:02

Har en hel del teckningar jag skulle kunna lägga upp om jag orkade skanna dem, men som sagt ORKA. Imorgon kanske. Ikväll ska Isak och jag mysa tillsammans.


Av Maria - 31 mars 2011 10:05

Igår sökte jag bland recept på Tasteline, hittade bland annat den här mycket goda maträtten, kan rekommenderas! Men jag undrar lite vad han/hon som skrev receptet tänkte på. Varför måste man kasta och slänga i ingredienserna? Blir det godare då? :D


400 gram   

1 klyfta(or)   

1 handfull   

2,5 dl   

1 paket   

3 dl   

 

Tillagning

1. Stek kycklingen
2. Kasta i vitlöken och stek den med.
3. Släng i tomaterna.
4. Krama ur bladspenaten om den varit frusen, släng sen ned i pannan och fräs lite kort tillsammans med tomaterna.
5. Häll på grädden och låt puttra ett tag.
6. Koka pastan enligt anvisningar.

Av Maria - 25 mars 2011 14:32

Idag ska det ätas våfflor hemma hos mamma och pappa! Sedan bär det direkt iväg till Josefine för en sleepover, så nu får min lägenhet klara sig själv tills imorgon. ^_^


Av Maria - 25 mars 2011 09:28

Två par torgvantar med stjärnor, ett par behåller jag själv och det andra paret är nu på väg med posten till USA. Sammanlagt sydde jag cirka 70 stjärnor på de här två paren, så nu är jag verkligen sjukt trött på att sy stjärnor! Efter sådär 20-30 stjärnor är det liksom inte så roligt längre! D:


 

Av Maria - 21 mars 2011 19:25

Jag bli så inspirerad av folk som gör något snyggt av sina böcker och häften. Jag har en hel del med olika häften och böcker jag skriver och antecknar i, och nu känner jag mig ju jättetråkig som inte utsmyckat dem någonting! Jag tror jag måste ta och gå lös på några av dem!



http://lily-fox.deviantart.com/gallery/


http://koinogenki.deviantart.com/gallery/

Av Maria - 21 mars 2011 19:20

Min snygga äpplepaj jag bakade förra veckan. :) Det är helt klart lite trevligare att göra den i en riktig pajform än en trist ugnsform.


Av Maria - 20 mars 2011 19:17

Idag har det blivit en dag på landet med familjen. :)


Isak har koll på läget!


     

Av Maria - 19 mars 2011 12:36

Den här kom både Josefine och jag hem med från stan i veckan, vi kom fram till att den hade ju faktiskt det mesta man kan önska sig, enhörningar, måne, blixtar och snygga färgstänk.


Ovido - Quiz & Flashcards