♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria - 28 juni 2011 21:17

Idag tog jag årets första dopp med Johanna. Lite kallt var det, men det var skönt att svalka av sig. Efter att ha legat och latat oss på stranden ett tag gick vi in till stan, jag köpte bl a en ny bikini för jag kände att jag hade haft min gamla lite väl länge! Dagen avslutades med varsin pizza på Italias uteservering. Det var skönt att ha en riktigt lyxig ledig dag, där man bara kunde slappa. Nu känns det verkligen som att jag har samlat massa energi inför nästa jobbpass.

Av Maria - 26 juni 2011 18:45

Igår var det dags för en repris från förra året och se Hampus band spela på Stora Rörs hamnkafe på Öland. Den här gången skulle Hampus sjunga solo också, för deras vanliga sångare kunde inta vara med på spelningen. Förra midsommardagen var det superfint väder, men man kan väl säga att gårdagen inte riktigt gick i samma tema. Riktigt skitväder var det faktiskt!


  Jag tog de här korten på eländet. Men vi ville ju se Hampus sjunga, så vi härdade ut i bilen, i två timmar!

Isak gav upp och somnade. Marlene och han fick slås om hennes sitplats. XD

Jag håller god min trots vädret!

En aning försenade men tillslut fick vi äntligen se dit vi kom dit för!

Det kom lite mer regn medan det det spelade, men det gick över som tur var!

Kul nog så väntade de flesta besökarna ut regnet, så det fick trots allt en rätt stor publik, de har tappra fans! ;)

Av Maria - 26 juni 2011 10:41

Så var midsommarhelgen avslutad, jag inleder med lite bilder från midsommarafton. Jag följde med Marlene och Hampus till landet. Isak fick också hänga på. :)


Det var inte strålande sol, men vi hade det rätt bra i vårt lilla partytält, solen tittade fram och värmde ibland också!

Jag ser oförklarligt lidande ut, kanske för att Marlene riktade kameran åt mitt håll.

God mat!

  Efter maten gick vi och tittade på  midsommarkarnevalen, då var det faktiskt riktigt skönt väder! Isak tyckte det hela var mycket märkligt.


Sedan blev det tårta med onödigt stor kniv. ;) Marlene och Hampus hade fixat den, jag tycker den var mycket god!

    Till kvällen flyttade vi in i värmen och spelade spel.

Doris har gjort det bekvämt för sig. ^_^

Av Maria - 23 juni 2011 07:50

Nu har det varit lite dött här på bloggen igen, men jag tror det kommer att ordna upp sig snart, jag ska bara jobba idag också och sedan ha lite ledigt, så då lär jag bli mer aktiv igen. Idag fick jag min första lön också, wheeii. :)


Igår höll jag på att ta dö på min arbetskamrat när jag berättade om min klumpiga tisdag när lite allt möjligt gick fel, både hemma och på jobbet. Hon skrattade så att hon fick ont i magen, det är väl tur att jag kunde roa någon med mina klumpigheter i alla fall, haha. ;)


 

Jag piggar upp det här inlägget med en söt bild, tänk vilken bra madrass den katten har hittat!

Av Maria - 16 juni 2011 22:59

I natt sover Isak över, vi ska snart gå och lägga oss, eller ja han sover egentligen redan gott. Jag ska läsa ett tag, sedan ska jag göra honom sällskap jag med. :)


Så söt när han sover. ♥

Av Maria - 15 juni 2011 21:10

Igår tog jag och skannade den här. Får se om man orkar rita något nytt ikväll, jag funderar på det, men samtidigt börjar nästan sängen locka lite redan nu. :D


Av Maria - 14 juni 2011 11:09

I går avklarade jag min första ensamma stängning på jobbet. Det gick bra tycker jag, och tog inte allt för lång tid, men det blev ändå rätt sent. Så idag känner jag mig lite död, jag är morgonmänniska, jag vill jobba på morgnarna och inte kvällarna! D:


Jag lyckades med bedriften att bli ännu lite mer blåslagen på benen också. Jag hade redan tre blåmärken sedan jag halkade i lördags. Men igår sprang jag även i en hård kant, så nu har jag en lång svullen rand längs höger smalben som håller på att bli ännu ett stort fint blåmärke. Jag ska verkligen försöka sluta misshandla mina ben nu!

Av Maria - 10 juni 2011 22:42

Ikväll har det ritats. :) Ska försöka hinna med att skanna den i helgen, orkade inte att göra det ikväll. Klicka på bilden för större version. ^_^


Ovido - Quiz & Flashcards