♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Maria - 7 oktober 2009 19:21

Inspirerade av Josefines lista på hennes blogg så bestämde jag mig för att skriva ner 20 onödiga och skumma fakta om mig själv. :D


1. Jag är överrörlig i benen och kan lägga fötterna bakom huvudet utan problem, och sitta i andra underliga positioner, vilket jag gärna gör framför tv:n.


2. Jag är en frusen människa! Mina fötter är ofta som isbitar, och duntofflor eller tjocka strumpor brukar inte hjälpa särskilt mycket.


3. Jag blir kissnödig av att köra bil.


4. När jag var liten brukade jag ströva för mig själv i skogen. Jag hade en fascination för träd och döpte till och med en del av dem, oftast ekar. Mitt favoritträd var en stor ek vid min skolgård som jag döpte till Salomo (han finns fortfarande kvar för beskådning). Ja, jag var ett underligt barn. XD


5. Jag är en morgonmänniska (till skillnad mot alla andra). Om jag vaknar senare än halvnio så känns det som att jag kommit upp alldeles för sent. Ju tidigare jag kommer upp utan att vara trött desto bättre start på dagen enligt mig!


6. Jag tänker högt ibland när jag är ensam hemma.


7. Jag har alltid en vattenflaska nära till hands.


8. Har jag suttit på golvet och tagit på mig skorna eller suttit en längre tid i soffan så låter jag som en gammal gubbe när jag reser mig, med ett högt stön eller andra liknade ljud. Det bådar illa för framtiden. XD

 

9. Jag är i stort sett blind utan glasögon eller linser.

 

10. Jag tycker att tvätta håret är urtrist! Och har alltid tyckt det, vilket nödvändigt ont det är!


11. Mitt mest misslyckad biobesök var när pappa och jag skulle gå på Lejonkungen. Det var på den gamla goda tiden när det bara gick en film på biografen. Vad vi inte visste var att den precis hade flyttat till den andra biografen i stan, alla affischer och kramdjur var fortfarande kvar så glatt ovetande betalde pappa biljetterna. När filmen började så upptäckte vi att vi hade hamnat på Änglagård, vilket sedan dess är min hatfilm som jag demonstrativt vägrar att se. Jag blev jätteledsen, och vill absolut inte sitta kvar så det var bara att gå där ifrån för stackars pappa som trots allt hade kunnat tänka sig se klart filmen. Vi kom senare iväg på rätt film och rätt biograf.


12. När jag pratar med söta djur så lägger jag mig ofta till med underliga dialekter.


13. Mina händer är alltid rastlösa så jag sitter gärna med någon form av handarbete när jag ser på tv, som att rita, brodera, sticka etc. Japp, jag har redan förvandlats till en tant.

 

14. Tv-spels bossar stressar mig, och jag är löjligt rädd för dem.


15. Jag är kass på att hacka lök. Därför orkar jag inte alltid bry mig om att hacka någon när jag gör köttfärssås.


16. Jag är överkänslig mot starka lukter. Det var som värst när jag var yngre, då spydde jag vid två tillfällen och svimmade en gång på grund av nagellackslukt.


17. Jag slog ut halva min vänstra framtand på en trottoarkant när jag var 11 år.


18. Jag tycker alla dessa deckare är överskattade. Varför är det den enda litteratur svensken läser? Borde man inte börja bli trött på det efter den tjugonde boken av ouppklarade mord som någon mossig polis ska lösa. Det finns fler bra genrer, jag lovar!


19. Jag har onödigt tjockt hår. 


20. Jag har världens sämsta lokalsinne.

Av Maria - 7 oktober 2009 16:20

Idag blir det biffnudlar till middag, mums! :D Hade lite tid över idag så jag tänkte att jag kunde ägna den åt att laga någonting gott. Så sagt och gjort drog jag fram en påse kött ur frysen och två paket nudlar och började göra biffnudlar med min extra ingrediens, stekta ägg. Eftersom jag inte tycker om paprika som det egentligen ska vara i så fyller jag ut det med äggen, lite extra jobb men väl värt det för det bli också extra gott!


 

Ovido - Quiz & Flashcards