♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 3 oktober 2009 13:18

Regnigt och trist idag men det gör inte så mycket då jag ändå bara sitter hemma med efterarbetet från gårdagens fotografering. Som för övrigt var både rolig och lyckad! Här har ni ett smakprov:


 


 


 


 


Fotograf: Jag http://sione.bloggplatsen.se/

Modell: Josefine http://valentine.bloggplatsen.se/



Av Maria - 2 oktober 2009 12:23

Idag blir det fotografering med Josefine, ska bli kul! Det var ju ett tag sen nu. :) Förhoppningsvis så kommer vi inte frysa ihjäl men man vet ju aldrig. Men solen verkar ha bestämt sig för att skina idag, och vi ska hålla oss i skogen så det borde inte blåsa så farligt där. Den här bilden tog vid vår förra fotografering. ^_^


Josefine med blommor  

Av Maria - 2 oktober 2009 09:00

Krigsföringen i mitt hem fortsätter. Känner att jag vann en viss seger igår mot krypen. I ren förskräckelse över all rengöringsmedel i badrummet, så hade ett par silverfiskar försökt fly till hallen i skydd av mörkret medan jag var ute igår. Men inte då, dem gick sin död till mötes illa kvickt när jag kom hem. Nu ligger de väl och slickar sin sår i badrumströsklen efter gårdagens förlust, för idag har jag inte sett skymten av dem än så länge. I helgen funderar jag på att slå till mot deras innersta krets och skruva av och lyfta på badrumströskeln. Det lär inte bli populärt. Kampen fortsätter, jag håller er uppdaterade.

Av Maria - 1 oktober 2009 21:31

Har haft en riktig långdag på stan med Josefine idag, det var mycket trevligt! Shoppade en del nya saker inför den kommande kylan. Bland annat den här supermysiga pälskragen från Lindex, ej äkta päls såklart, men den är riktigt len och härlig! :D


 

Av Maria - 1 oktober 2009 11:52

Det pågår ett krig i min lägenhet, eller rättare sagt i mitt badrum. Mellan mig och mina objudna gäster, silverfiskarna. Synd för dem att gömställena är få i mitt badrum så dem hinner aldrig undan när jag ser dem, de blir mosade på direkten! Och tidigare har jag känt segerns sötma men nu verkar det som att dem har lyckats kämpa sig upp till ett övertag. Men tro inte att dem ska få vinna, det är hårdhandskarna som gäller nu! Nu är jag trött på dem jäkla krypen, de ska dö!!


Så idag har hård krigsföring utspelat sig. Ännu en gång har jag gjort badrummet så ogästvänligt jag bara kan genom att rengöra det tills det glänser med massa rengöringsmedel och drivit ut fukten med fläkten på högvarv. Jag har även läst på om dödsmetoder för de små snyltarna. Jag inleder min krigsstrategi med fällor från Anitcimex, och om inte det hjälper så tänker jag dränka min badrumströskel (deras hem!) med Radar spray. Jag tänker inte ge upp i första taget!

Ovido - Quiz & Flashcards