♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 7 maj 2010 20:48

Nu var det länge sedan jag rekommenderade något så nu vill jag tipsa om de här två trevliga skissbloggarna. Den första är min favorit men jag tycker man kan hitta riktigt fina skisser i båda. ^_^


http://faraway-hills.livejournal.com/


 

Jag älskar den här tjejens skisser! ♥


---


http://kasey-draws.livejournal.com/


 

Innehåller både snabbskisser och fina välarbetade skisser. :)

Av Maria - 6 maj 2010 19:36

Glasskylt från 1996, åh nostalgi, nostalgi! :D Snälla kära Super Cornetto och Päronsplit kom tillbaka, jag saknar er!!


 

Av Maria - 5 maj 2010 19:04

Lite planlöst skissande framför tv:n från igår kväll.


Av Maria - 3 maj 2010 19:32

Jag har känt att jag har haft lite lätt träningsvärk i låren idag, jag tror jag kan ana varför. Jag satt i ett antal skumma positioner igår när jag fotograferade. Här på bilden så kör jag på den snygga grodstilen. :D


Av Maria - 3 maj 2010 11:32

Här kommer två vårbilder till från igår. Ska gå igenom resten senare idag, för just nu är jag på besök hos pappa och Isak. ^_^


  

Den här lilla rackaren var svårfotograferad för han bytte gren hela tiden. Men som tur var så var han en riktigt nyfiken liten rödhake så han flög aldrig allt för långt bort.


  

Härliga vitsippor som växte vid strandkanten av en å. :)

Av Maria - 2 maj 2010 16:55

Nu har jag ägnat de senaste dagarna åt att hosta och åter hosta, men nu är jag äntligen på bättringsväg! Så idag blev det en runda till skogen i det fina vädret, självklart passade jag på att fota alla underbara blommor. ^_^ Perfekt tillfälle att testa nya objektivet också! Det blev en hel del bilder men jag får snart besök så ni får nöja er med dem här två så länge. Jag lägger upp mer senare. :)


 

Nikon D70 + Sigma 70-300mm f.4,0-5,6    

195mm, 1/400, ISO 200, f/5


 

Nikon D70 + Sigma 70-300mm f.4,0-5,6    

195mm, 1/200, ISO 200, f/5


Ovido - Quiz & Flashcards