♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Maria - 20 mars 2010 17:47

Idag har jag agerat personal shopper till mamma, tycker hon fick med sig många fina saker hem, så mission accomplished får man väl säga. Jag fick henne bland annat att köpa det här fina skärpet med nitar som hon inte ens tänkte prova först, men hon insåg att det inte var så dumt på trots allt. Hon får börja lite på min goda smak helt enkelt. ;) Men nu måste jag vila upp mig, jag är egentligen inte tillräckligt frisk för att trängas med massa folk en lördag och leta fram kläder. Men det känns ju bra att mamma fick med sig mycket fint hem i alla fall, själv hittade jag ett par fina solglasögon som blir perfekt till sommaren.


Av Maria - 20 mars 2010 10:03

Kort, kort, kort, jag har hur många som helst på datorn, skulle kunna sysselsätta mig i en evighet att gå igenom och fixa med dem. Den här gången landade turen hos Axel och Josefine. Det var rätt bråttom med att fixa fram de här korten för dem skulle med en deadline, så jag har väl inte hunnit gå igenom dem så jättenoga innan. Men här kommer i alla fall två till. :) Får nog bli en bättre fotografering i framtiden tycker jag, för det här är verkligen snabbporträtt á la Maria. Inga direkt spännande idéer eller annan kreativitet, utan helt enkelt rakt upp och ner fina porträtt. Fast det är ju såklart inte fy skam det heller.  En mycket god kycklingbaguette fick jag som betalning i alla fall, haha. :D


 

Av Maria - 20 mars 2010 07:25

Nu börjar äntligen min förkylning vara på bättringsväg, det var på tiden det! Det har varit med rätt stor irritation jag har fått kommit fram till att jag är nog rätt sjuk trots allt, fast jag envist försökt hålla fast vid att det är nog bara en lite lättare 24 timmars förkylning. Vilket det tyvärr inte visade sig att vara. Det har varit med ganska tunga steg jag har gått till jobbet de senaste par dagarna, men nu har jag i alla fall helgen på mig att bli pigg och kry till måndag.


Tyckte jag kände mig någorlunda okej igår kväll så Maria kom över efter jobbet, det var riktigt mysigt. Hon var mycket huslig och knåpade ihop middag bestående av snabbmakaroner och qourn köttbullar, och som att inte det räckte så diskade hon min alldeles för stora diskhög. Hon är bra på att skämma bort en. :D Sedan blev det lite mys i soffan och hon fick prata ut riktigt ordentligt om sin resa, passade mig bra för min hals vill gärna att jag håller tyst. XD Ska inte gå in på detaljer, men en bra kväll var det i alla fall, man vet ju verkligen varför man har saknat någon när dem är hemma igen! ♥


 

Foto taget förra sommarn på Öland. :)

Ovido - Quiz & Flashcards