♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 13 mars 2010 21:56

Men suck är det bara jag som tycker Annas låt är slätstruken och skittrist, zzzzzz. Jag är redan trött på den, kan inte vara ett gott tecken. Hade varit kul att skicka Salem, tror det kunde ha gått rätt bra för honom, och jag känner åtminstone inte för att gå och lägga mig när jag hör den låten.

Av Maria - 13 mars 2010 21:22

Ikväll är det Melodifestivalen som gäller, vi får väl se hur det slutar! :) Ville bara visa denna fina cupcaken jag fick med mig hem från jobbet, som ser ut som ett litet konstverk även om den blev en aning misshandlad på vägen hem. Kan meddela att den var mycket god också! :D


Av Maria - 12 mars 2010 09:09

Idag blir det jobb igen, fast inte så länge, bara fyra timmar, och med sällskap också för den delen. En arbetskamrat en timme och en annan de sista tre timmarna, så lite variation blir det också. Tycker det är trevligt att jobba fredagspasset, brukar vara rätt roligt. Och jag har inte hand om varken öppning eller stängning, wohoo! :D Inget ansvar för Maria, haha. Fast imorgon blir det lördagsrush och stängning, men jag hoppas det inte kommer allt för mycket folk och att den dagen går snabbt den med. Nu till dagens fråga, varför snöar det utanför mitt fönster?! Usch, sådant vill jag inte se, det är faktiskt vår nu!

Av Maria - 11 mars 2010 18:11

Nu var det minsann för länge sedan jag ritade så jag passade på idag. Vill nog försöka hinna med lite vanlig skissning framåt kvällen också för nu har jag hängt framför datorn med ritbordet i ett försök att komma lite längre med mitt pågående projekt. Det går sakta men säkert framåt, fast det är fortfarande rätt mycket jobb kvar. Jag får skylla mig själv som valde att köra på digital färgläggning vilket tar sin lilla tid. Jag är nog uppe i runt 50 lager nu, jäkligt många att hålla reda på! XD


 

Av Maria - 10 mars 2010 16:23

Idag agerade Josefine och jag morgonmänniskor och tog oss in till stan när det öppnade. Rätt skönt att inte behöva trängas med massa människor tycker jag. Syftet var framförallt att gå på klänningjakt, lite tidigt ute kanske men det finns en hel del klänningar redan nu. Det blev en fin vardagsklänning från Gina Tricot, jakten efter en finklänning till Josefines bröllop fortsätter. Men jag har ju många månader på mig så det känns ju inte så bråttom med den än.


Av Maria - 9 mars 2010 20:56

Vad glad jag blev att det kändes rätt vårigt idag, solen lös, det var någorlunda varmt och jag hörde fåglar kvittra. Nu vill jag bara se lite blomster också. Jag har hopp om våren! :)


 

Josefine som en liten skogsnymf, foto taget förra våren.

Av Maria - 9 mars 2010 20:03

Isak har faktiskt två alldeles egna sidor på nätet hos sin uppfödare. :)


Isak och hans vardag: http://www.bolognese.se/isak.htm Bildtexten om Isak på rauken stämmer däremot inte, vi var faktiskt på Öland och inte på Gotland, det finns raukar där med!


Isak tränar agility med mig: http://www.bolognese.se/isak2.htm  Det roligaste man kan göra med sin hund! :D

Ovido - Quiz & Flashcards