♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Maria - 3 juli 2010 20:42

Det blev en härlig dag på stranden idag men sen var jag tyvärr tvungen att komma iväg och handla mat för kylskåpet ekade tomt. Men nu är det avklarat och jag tar det lugnt framför tv:n. Jag fastnade ett tag vid filmatiseringen av Guldkompassen, för jag har inte orkat ge den en chans tidigare. Jag läste böckerna för många år sedan för de skulle visst vara bra men dem var verkligen en besvikelse. Lyra, huvudpersonen är en fruktansvärt irriterande person och även en aning osympatisk. Den blir lite bättre när hon träffar den andra huvudpersonen Will som visserligen inte är irriterande men fruktansvärt intetsägande. Och det som verkligen drog ner trilogin var det mycket skumma slutet, som jag inte tycker gav någon vidare förklaring på någonting. Lite synd för berättelsen i sig hade viss potential.


Ovido - Quiz & Flashcards