♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 11 februari 2011 11:26

Säg hej till mitt nya jättenystan, det är helt galet stort! :D Det väger väl runt ett halvt kilo ungefär och är lika lång som min underarm. Jag fick det billigt så jag slog till för det blir ju mycket garn för pengarna, och så var det härligt tjockt också. Jag gillar att sticka med tjockt garn. ^_^ Jag tänkte inledda med att sticka ett par vantar med det,  sen får vi se vad det blir mer, jag har ju som sagt mycket garn att jobba med!


Av Maria - 10 februari 2011 10:49

Idag har Johanna och jag har varit duktiga och trotsat snöstormen tillsammans med en härlig morgonpromenad. Det var inte så farligt kallt så det var rätt skönt faktiskt, men vi lyckades halkade rätt många gånger båda två! :D Men vi undvek att hamna på rumpan i alla fall. Två fina djur fick vi se också, en havsörn flygandes över sundet och en söt ekorre som hoppade ut framför fötterna på oss. ^_^


Söt ekorre från våren 2009.

Av Maria - 9 februari 2011 22:06

Några kvällsskisser från den här veckan.   


Av Maria - 6 februari 2011 15:27

Det har varit rätt tyst på bloggen under helgen, men den har i alla fall varit lugn och trevlig! Igår kväll var jag hälsade på hemma hos Johanna i hennes nya lägenhet som var jättefin. Jag hann precis paniksticka klart ett par gröna vantar i inflyttningspresent till henne! :D Vi gav melodifestivalen en chans medan vi spelade ett spel och åt hennes mycket goda fruktsallad med glass. Man får nog konstatera att spelet var roligare än melodifestivalen, men nu har man ju i alla fall sett eländet. Idag blev den en lång morgonpromenad med mamma, pappa och Isak! :)


Åh va gott med fruktsallad! :D

Av Maria - 4 februari 2011 12:26




Det känns skönt att jag inte är den enda som har detta mindre bra tema i mitt köksfönster: http://spiderchick.nu/2011/february/tema.html


Jag ska verkligen försöka göra någonting åt det, snart... Men tur nog så har jag inte samma hemska tema i vardagsrumsfönstret i alla fall!


Igår var jag på spontanfika med Josefine, mysigt! Sedan fastnade jag på kvällen hemma hos föräldrarna och slog pappa i kortspel, som vanligt, man gör ju inte annat känns det som. Ja okej, ibland förlorar väl jag med, men jag är säker på att det inte är lika ofta!  ;D

Av Maria - 1 februari 2011 21:54

Jag bjuder på ett par vårbilder från förra året i väntan på solen och värmen, lite sugen blir man allt! :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards