♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under juni 2010

Av Maria - 16 juni 2010 19:31

Idag hälsade jag på hos syster yster och Hampus efter jobbet och man kan väl säga att jag har har agerat familjefotograf (a.k.a. jag har fått leka med min kamera, wheeii! :D). Tanken var att jag skulle försöka få till några fina kort på deras katter, vilket är lättare sagt gjort eftersom Sigge måste vara den mest ofotogeniska katt jag någonsin har träffat. Jag tror han grimaserar och fular sig med flit ibland! XD Det blev även några spontana foton på Marlene och Hampus. Kul med lite parfotografering, det blir det inte så ofta. Här kommer ett av många kort från idag. Snyggast i färg eller svartvitt? Bestäm själva. :)


    

Av Maria - 15 juni 2010 21:20

Jag lade aldrig upp särskilt många kort från kvällsfotograferingen från förra året så jag tänkte jag kunde lägga upp några till, typ ett halvår senare, haha. Hoppas ni inte tycker det är tråkigt med gamla kort, jag tycker det är roligt att rota runt i gamla mappar. :D En kul kväll var det i alla fall, Josefine var mycket tålmodigt med mitt fixande och trixande med kameran, och det långa slutartiderna.


 

 

          

         

Av Maria - 15 juni 2010 15:57

Jag tänkte jag kunde rekommendera några fina fotobloggar jag har hittat på senaste. Jag börjar med Lisa Wikstrand som har en fin blogg med många vackra fotografier! Hennes inlägg med titeln Tylldrömmar är en favorit, hon har tagit riktigt härliga bröllopskort som man blir glad av att se. :) Jag tycker överhuvudtaget att alla hennes bröllopsfoton är riktigt lyckade!


http://lisawikstrand.com/blog/


Det är kul att titta på bröllopsfotografier nu när jag snart blir av med min egen bröllopsoskuld. ;) Jag är både nervös och längtar, men kul ska det bli. Man kan ju faktiskt inte önska sig ett sötare och finare par att fotografera än Axel och Josefine. ♥


Av Maria - 15 juni 2010 14:12

Jennifer håller en porträtttävling på sin blogg http://jenniifer.webblogg.se/ där man kan vinna denna reflexskärmen: http://www.tvspelsweb.se/reflexskarm-110cm-p-1771.html Det passar mig perfekt för jag har hur många porträtt som helst men ingen relfexskärm så det är klart man måste delta! :)


Det enda svåra vara att väl välja ut ett porträtt. Men jag tycker Josefine är fin bland de vita blommorna så det fick bli den här. Eftersom den är så liten här på bloggplatsen så lämnar jag en länk där man kan se den i större format också: http://sione.deviantart.com/gallery/#/d2pzemj


Av Maria - 13 juni 2010 16:42

Idag blev det frukost på en brygga i stadsparken med Maria och Isak, mycket mysigt! Det måste göras om fler gånger i sommar, men nu är det jobb som gäller i veckan. Nu var det bra länge sedan jag la upp någon teckning här på bloggen, så här kommer två snabbskisser jag gjorde en kväll förra veckan. Jag visste inte riktigt vad jag skulle rita så det fick bli nostalgi i form av Link från världens bästa tv-spel, Zelda: Ocarina of Time. ♥ Jag hoppas jag kan bjuda på något mer välarbetat i teckningsväg snart!


Av Maria - 13 juni 2010 08:48

Det blev inte riktigt den ostörda nattsömnen man hade hoppats på. Isak visade ännu en gång upp sin känsliga mage som i stort sett bara tål hans egen hundmat, frukt och grönsaker. Han fick pyttelite kyckling på kvällen och nog stod han väl och hulkade klockan kvart över två på natten sen. Det är tur att jag är lättväckt för det vara bara att kasta sig ur sängen och flytta över honom till golvet. Han har fått för sig att spy gör man ALLTID på en matta. Det håller inte riktigt jag med honom om, så det gäller att vara snabb om man hör honom hulka! Men jag hann få över honom på golvet så det gjorde ju själva upptorkningen bra mycket lättare. Men det tog ju ett ändå ett tag innan man somnade om efter att ha torkat hundspy mitt i natten.


Den skyldige.

:D

Av Maria - 12 juni 2010 21:52

Isak har världens skönaste sittstil! :D


Av Maria - 12 juni 2010 07:03

Man blir lite nostalgisk när man ser alla dessa studenter springa runt på stan, har själv haft några som tittat in på jobbet också. Igår kom bland annat två tjejer precis innan stängning som var i akut behov av toalett som var mycket glada och trevliga. För en själv var det fem år sedan nu, det är inte riktigt klok vad tiden går snabbt. Jag tog och letade upp min studentmapp på datorn och tittade igenom korten. Vi hade rätt tur med vädret, det var lite mulet och småkallt på morgonen men lagom tills vi gick ut så sprack det upp och vi fick sol. :)


 

Jag ser en aning bedrövad ut på kortet, kanske frös man lite.


 


 

Det var tungt runt halsen...


 

..och det fastnade i håret!


Det är inte lätt att kramas när både är rejält framtunga, haha! :D

Ovido - Quiz & Flashcards