♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under juni 2010

Av Maria - 7 juni 2010 18:41

Fönstershoppade med Maria på stan idag, sen fick det faktiskt bli ännu en filmkväll för vädret tillät inte så mycket mer än så. Snart får vi nog börja vaska fram nya filmer så att vi har något att titta på, men ikväll blev det i alla fall Fight Club. Det var bra länge sedan man såg den, det var kul att se om den för jag hade glömt bort vissa delar av den. Få se om jag kan hinna med att blogga om något kul senare ikväll, jag har lite på lager. ;) Men jag känner mig lite slö så här kvällen innan jobbveckan kommer igång.


:)

Av Maria - 6 juni 2010 22:00

Ännu en solig varm dag och jordgubbar och glass på kvällen, de känns somrigt värre just nu. ♥ Fast tyvärr blir det väl sämre väder imorgon, men det är ju svensk sommar det, man får inte ha för många fina dagar på raken. ;)


Av Maria - 5 juni 2010 19:15

Har varit en superhärlig dag i solen idag, och jag har fortfarande två lediga dagar kvar, livet är nice just nu! :)


Rapsen blommade förra gången jag var ute på landet, så jag passade på att vandra ner till ett rapsfält och ta några kort.

Av Maria - 4 juni 2010 22:26

Jag har så mycket kort att gå igenom och så lite tid, men ikväll råder jag bot på det. I alla fall en aning, jag har fortfarande massa kvar att gå igenom. :D Men ikväll blev temat gräs. Visst är det väl synd att man glömmer bort hur vackert grönt gräs är i sin enkelhet. Så självklart passade jag på att kravla runt på marken när jag var på landet för ett par veckor sedan och fotade just gräs. Rätt svårt var det måste jag säga, inte alls så lätt som man kanske tror!


   


























Av Maria - 4 juni 2010 21:57

Rivjärn är farliga ting. Men tidigare har uppenbarligen jag och rivjärnet varit kompisar för vi har samspelat rätt bra. Men idag skar det sig verkligen mellan oss, min stackars höger hand är helt omplåstrad. Först skar jag upp knogen på tummen men som att inte det räckte så lyckades jag skära upp ett djupt sår på ringfingret också. Då var det bara att avbryta och hitta plåster för det började blöda rätt bra. Så jag får nog konstatera att jag och rivjärnet inte är goda vänner längre!

 

Boven i dramat! :( Självklart skar jag mig på det största hålen på sidan, ajaj.   

Av Maria - 3 juni 2010 22:19

Så var den här dagen över, bara en jobbdag kvar till helgen. :) Imorgon ska den här lilla tussen komma på övernattning. Ska bli trevligt, jag kan behöva något ulligt och gulligt att gosa med. Men det lär väl bli galet varmt i sängen om han envisas med att sova där. Maria kommer också förbi imorgon, vi tänkte köra på en filmkväll, fast är det fint väder så måste vi väl se till att inleda med en promenad i värmen!


 

Isak vet att någon måste ju ha koll på trädgården! ;)

Av Maria - 1 juni 2010 16:57

Idag ville de mesta gå emot mig på jobbet, inte kul med sådana dagar. Men nu är den över i alla fall och man är en dag närmare helgen! :) En bra sak hände i alla fall idag, mina tre böcker jag har väntat på kom med posten. Ska bli ett sant nöje att få plöja igenom dem! ♥ Bara engelska blev det, som vanligt. Jag har nog kommit ifrån det där med svenska böcker, allt bra finns ju på engelska. Tänk vad otroligt mycket bra man skulle gå miste om man bara läste på svenska!


Ovido - Quiz & Flashcards