♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Maria - 20 juni 2010 11:30

Snyggare än så här blir inte stackars Sigge på bild. Det är inte helt fördelaktigt för hans utseende att hans mamma var en perser. Men på dem här korten grimaserar han i alla fall inte. Han är annars duktigt på att både kisa och låta tungan hänga ute. Eller så drar han bak örnen och får en stirrande blick och ser smått förskräckt. Stackars Sigge är verkligen inte fotogenisk. :D




      


Och så slutligen en av Sigges klassiska stirrande blickar:


 

Haha, han är för söt! :D

Av Maria - 20 juni 2010 09:40

När jag jobbar med mina foton i datorn så ska Spotify spelas på hög volym i mina hörlurar, då trivs jag som allra bäst! ♥ Just nu blir det en del popdängor, Lady Gagas senaste låt, Alejandro, är en favorit! Det är som min arbetskamrat på jobbet (där vi alltid har radion på) sa en gång till mig. ”När Lady Gagas låtar gått tillräckligt många gånger så börjar man digga med vare sig man vill eller inte, fasen också!” Haha! :D


Av Maria - 20 juni 2010 09:00

Igår kom jag hem med ett nytt stativ, lite oväntat får man väl säga. Vi skulle bara titta in en snabbis på Media Markt för jag skulle se vad dem hade för utbud av reflexskärmar och så är det alltid kul att kolla in fotoavdelningen. :) Men så började jag kolla på stativen också, och hittade ett som verkade jättebra och kostade bara 300 kr. Och efter att jag hade pillat ett tag med stativet så blev jag kär, men lite skeptisk till om priset stämde. Vilket det tyvärr inte gjorde, den hängde fel så 500 kr kostade den egentligen. Men då var jag ju redan kär. Men det hela löste sig genom att mamma och pappa var snälla och betalde 200 kr av priset för jag har agerat hundvakt så mycket åt dem på senaste. Och då var jag ju bara tvungen att slå till, och ta med mig nya älskling hem, yay! :D


Jag har egentligen redan ett stativ, men det är pappas 25-30 år(?) gamla stativ som jag har tagit över efter honom. Det var säkert jättebra på den tiden, och det har funkat okej men man har nästan brutit fingrarna på de ibland mycket envisa klämmorna på benen. Speciellt när man har stelfrusna händer, ajaj! Och så har det varit lite tungt och klumpigt också, och tung fotoutrustning är aldrig kul! Jag har komponerat ihop en lista varför mitt nya stativ är bättre än det gamla, märks det att jag är förälskad? :D


- Det är mindre och lättare, tack gode gud!

- Har världens snabbast lösning för att snabbt sätta på och ta av kameran. Inga jäkla krångliga skruvar, nu tar det bara en sekund!

- Den har lätta och snabba klämmor på benen, det går som en dans att fälla ut och ta in benen. Det är också mycket lättare att ta upp och ner mittenstången.

- Den har en vaderad del på benen, som passar bra som handtag.

- Den har små vattenpass på två olika ställen!

- Om man vill kan man få ut benen till nästan 90 grader och komma riktigt nära golvet.

- Det är stadigare! Pappas gamla har säkert varit stadigare en gång i tiden men det har börjat lossna lite i gängorna, stackaren är ju gammal!

- Jag fick med en mycket praktiskt väska för att kunna bära den på ryggen.


Det känns som en mycket bra investering helt enkelt för framtida fotograferingar, nu ska pappas stackars gamla stativ äntligen få gå i välbehövlig pension!

Ovido - Quiz & Flashcards