♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 16 november 2009 20:20

Det blev en fotorunda runt stan med Josefine ikväll, det var lite mysigt kusligt. Vi tog till och med några kort på kyrkogården. Det var helt klart utmanande att fota i mörker men som tur var är Josefine en tålmodig modell som snällt väntade medan jag fixade och trixade med kamera och stativ. Men får verkligen inte ha bråttom då varje bild tog runt 1-4 sek beroende på hur bra ljus det var. Det var lite som återuppleva gammaldags fotografi. Josefine fick den otacksamma uppgiften att agera blixtstilla modell. XD Jag är rätt mycket nybörjare när det gäller kvällsfotografering så nästan gång kan jag säkert göra ett bättre jobb men några helt okej bilder blev det. :)


 

Av Maria - 16 november 2009 14:24

Ikväll är det dags för kvällsfotografering med Josefine. Ska bli spännande, här är lite härlig inspiration inför kvällen.


http://chuckhead.deviantart.com/art/curious-night-sky-81824652


http://bloddroppe.deviantart.com/art/dancing-the-night-away-140979292

Av Maria - 16 november 2009 12:59

Lugn och rätt skön förmiddag idag. Pappa och Isak drog iväg mig på en jättepromenad men det var rätt uppfriskande. Stackars Isak skiter fortfarande nötter sen i lördags då han lyckades i ett obevakat ögonblick glufsa i sig en halv skål med jordnötter. Hundar kan inte smälta nötter så dem kommer ut hela och fåglarna har fest på dem. Ett riktigt drömscenario var det i alla fall för Isak som alltid har haft en fascination för nötter fast han aldrig har fått några. Men han ångrade sig nog rätt snabbt när han blev jättetörstig och dålig i magen.


Nu har jag äntligen fått i mig en väldigt sen frukost också, för att vara morgonmänniska så är jag verkligen ingen tidig frukost människa. Kollat på ett par program från sjätte säsongen av Project Runway också. Är själv helt usel på att sy kläder men jag tycker det är kul att se kreativa människor syssla med sådant dem är bra på och skapa vackra saker. Så jag har mycket plikttroget följt av alla säsongerna. :)


 


Av Maria - 15 november 2009 17:35

Inte blivit så mycket bloggat idag men jag har inte haft för mig något jätteintressant heller. Inspirerad av gårdagens promenad så åkte stativ och kamera med på dagens kvällpromenad. Det blev ingen jättelång fotografering men kul var det i alla fall, kommer helt klart göras om. Förhoppningsvis redan imorgon kväll då jag hoppas på att få en modell också. Då ska Josefine få leka vampyr eller annan mystisk varelse. Det tror jag det kan bli hur snyggt som helst!


 

Av Maria - 14 november 2009 17:13

Idag har jag haft besök av föräldrarna, alltid trevligt. ^_^ Med en gemensam insats mellan mamma och mig så lyckades vi suga upp en av mina jättespindlar som bor utanför mitt fönster. Så nu är är i alla fall vänster fönster spindelfritt, wohoo. :D Jag kan inte låta bli att vara en aning tveksam till om den verkligen dog i dammsugaren så jag har satt en papperboll i hålet i fall den skulle får för sig att krypa ut. Jag vet, jag är paranoid.


Följde dem hem sen eftersom jag ville ha lite frisk luft. Det slutade med att jag tog världens längsta omväg hem och var ute på en timmes runda. Jättehärligt faktiskt, när man har fått in det där rätta lunket så kan man traska på hur långt som helst. Kom på att kvällsfotografering har jag verkligen inte ägnat mig tillräckligt åt. Kan ju vara rätt roligt att experimentera med, allt blir så mystiskt och fint i mörkret. Nästa gång åker nog kamera och stativ med.


 

Foto taget på en landsväg en sen sommarkväll innan jag hoppade i säng hemma hos mormor och morfar. Hade glömt stativ, så jag höll andan och stod så stelfrusen som möjligt när jag tryckte av. XD

Av Maria - 14 november 2009 11:40

Nu ska det bli fint på väggarna har jag bestämt mig. Har beställt några förstoringar på korten jag tog i Kolmården och satt in i A3 ramar. Zebrorna ska få sitta över sängen och noshörningarna hamnar nog i hallen tror jag. Men det kortet tänkte jag sätta in i en svart RIBBA ram från Ikea så det måste jag skaffa en först. Tror det kommer bli mycket fint. :)


Tycker noshörningskortet är supermysigt, de var så gulliga ihop. ^_^

Av Maria - 13 november 2009 19:30

Ikväll kämpar jag vidare med den här, kul. :)


 

Av Maria - 13 november 2009 18:46

Gick på stan med Josefine idag och avslutade med en fika. Vi är inga snabb-fikare direkt, vi kör på vår vanliga stil och går in på ett fik och håller oss kvar tills det blir mörkt. Men det är mysigt att se det mörkna medan man själv stannar inne i värmen. ^_^ I sista sekunden kom vi på att vi faktiskt hade kamera med oss och tog ett par snabba kort innan vi gick. Ikväll är jag hundvakt, så på hemvägen gick jag förbi och hämtade upp min lilla älskling. Jag var mycket efterlängtad! :D


 

Härligt smickrande blixt. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards