♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Maria - 24 november 2009 22:36

Jag förstår mig inte riktigt på min granne just nu som frivilligt gör sig till hatobjekt bland grannarna genom att hamra och borra i flera omgångar runt elva en vardagkväll. Är inte det ett onödigt effektivt sätt att göra sig opopulär bland dem som måste tidigt i säng. Kan det verkligen inte vänta tills imorgon? Och vem kommer på så sent att, ”hmm, om man jag skulle ta och hänga upp den där tavlan nu.” Ja, ja, jag störs inte av det för jag ska inte sova än, men själv skulle jag aldrig göra mig så opopulär. Lite hänsyn måste man ju faktiskt ha för dem stackarna som ska upp tidigt.

Av Maria - 24 november 2009 22:23

Hemkommen från Hampus födelsedagsfirande och är mätt på tacopaj, fick till och med mig lite hem. Tycker deras katt Ville är så go, han kråmar sig och håller på och vill allra helst bli klappad på magen. ^_^ Han är så himla nyfiken på Isak också men alltid jättenäll mot honom. Sigge däremot smög sig på Isak så helt plötsligt skrek han som en stucken gris, tror till och med Sigge blev lite skrämd av det. Isak behöver verkligen tuffa till sig mot den där katten som egentligen är rätt mesig han med.  


Här är två kort jag tog av Ville som pytteliten kattunge när han var precis nyhämtad. Nu är han en stor ståtlig hankatt. ;) Visst är han en liten sötis! ♥

Av Maria - 24 november 2009 22:07

Possibility – Lykke Li


Från New Moon soundtracket, spelas i filmen under Bellas depression. Twilight hade bättre soundtrack men New Moons är inte fy skam det heller.


Av Maria - 24 november 2009 22:03

Demonkille från 2006. Mest en ursäkt för att få göra en stor kroppstatuering. Kul att kombinera blyerts med bara en färg också. Borde göras oftare egentligen. ^_^


 

Av Maria - 24 november 2009 15:35

Nu ska jag iväg till syster yster med mamma för att hjälpa henne att göra tacopajer tills ikväll då Hampus ska firas. Men jag bloggar nog lite mer ikväll när jag kommer hem. Kanske lägger upp en ny teckning eller något annat trevligt. :) Hej då så länge!


vinkande katt  

Av Maria - 24 november 2009 10:45

Det är ju bra om man vet hur gammal man är! Jag stör ihjäl mig på mig själv, hur kan man sitta och säga att man är 21 när man fyller 23 år om ca en vecka. Att ha världens flummigaste hjärna är verkligen inte alltid av godo. Och folk som har för kort tungband borde verkligen undvika att prata för snabbt för det underlättar ju inte uttalet direkt, så varför envisas jag med att göra det?!


Men förutom det så gick jobbintervjun alldeles utmärkt. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards