♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Maria - 26 november 2009 22:57

Idag får det inte bli så sent, så nu är det nog sängen och en bra bok som gäller, måste upp tidigt imorgon för att sätta igång och tvätta. Sov så gott!


Måne med röd katt  

Av Maria - 26 november 2009 20:49

Josefines kommentar i sin blogg om Nintendo 64 fick mig att börja fundera på mina gamla tv-spels favoriter. Vad sägs om Donkey Kong Country 2 till Super Nintendo, det är nog min favorit bland Donkey Kong spelen. Bikupebanorna tyckte jag bland annat var rätt roliga men det fanns många andra riktigt kul banor!



Till Nintendo 64 spel är ju helt klart Zelda: Ocarina of Time bäst. Bättre spel får man leta efter. Älskade att rida på Epona, och framförallt att få vinna henne. :) Fast det fanns ju också många läskiga bossar. Dem lämnade jag över till Maria att spela, haha. Bongo Bongo, var rätt creepy tyckte jag.



På Playstation 2 tycker jag Kingdom Hearts 2 är jättebra, lite lagom svårt för sådana som mig som inte är något tv-spels proffs. Fick bara spela om en enda boss och det var Demyx, han fick jag däremot spela om hela 13 gånger innan jag lyckades! o_0 Det skyller jag på hans jäkla time limits, jag kan inte spela under tid, jag är kass på det! Tyvärr fick man börja om från början om tiden tog slut, så det tog ett tag innan jag blev tillräckligt snabb helt enkelt. Fast det gjorde inte så mycket, för trots att han var superstressande så var han en av de roligaste bossarna!


Av Maria - 26 november 2009 16:30

Porträtt i blyerts från 2007. :)


 

Av Maria - 26 november 2009 13:54

Misery Business - Paramore


Av Maria - 26 november 2009 13:20

Perspektiv kan vara riktigt snyggt om man är tillräckligt duktig för att lyckas med det, men det är verkligen inte lätt. Här är i alla fall några lyckade exempel. ^_^


 

http://mincedniku.deviantart.com/art/Nine-of-Spades-40214782

http://mincedniku.deviantart.com/art/Lords-of-Life-and-Death-36895343


 

http://northernbanshee.deviantart.com/art/8BT-Red-Mage-62325796

Av Maria - 26 november 2009 10:38

Träffade världens goaste lilla lagotto valp på bara 12 veckor idag på morgonpromenaden. Hon var vit och jättefluffig precis som Isak när han var valp. Isak ville gärna hälsa och lade sig bestämt ner på marken för att vänta in henne. Det gör han i stort sett bara med vita små hundar, det är ju dem man vill hälsa på. ;) Fast han ångrade sig nog lite när han insåg vilket yrväder hon var, så han tröttnade efter ett tag på hennes upptåg och gick undan med ett morr. Han har blivit så gubbig, orka inte riktigt med vilda valpar som klänger på honom, fast han vill gärna sniffa på dem. Men matte lekte så gärna med den lilla vildingen så kunde han smyga fram och lukta i baken, riktigt små sylvassa valptänder hade hon.


Isak har lärt känna många vilda damer han, bland annat dvärgpinschern Humlan som brukade hänga i hans öron fast det gick han glatt med på och så bichon frisén Fluffy som flyttade in på hans gård för ett tag sedan och är helt galen i honom. Så vilda tjejer verkar vara hans lott i livet. :D


Isak praoar

Här praoar Isak i konsthallen på Himmelsberga museum. ♥

Ovido - Quiz & Flashcards