♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Maria - 1 november 2009 20:54

Ännu en teckning gjord med färgpennor under 2007. Den här gjorde jag i syftet att illustrera min egna lilla berättelse som jag skrev på just då, så det här en av karaktärerna som nämns, han är faktiskt inte med i själva berättelsen för han är redan död när den startar. Jag får nästan lite dåligt samvete. ;)


 

Av Maria - 1 november 2009 19:01

Det är sådant jäkla liv på mina grannar i huset mittemot. Ja, jag kan höra dem MYCKET väl även intill mig, jag tror hela kvarteret hör dem. Uppenbarligen har AIK vunnit SM-guld, bryr mig inte ett dugg, men jag får nog lyssna på kassa låtar och skrik hela kvällen. Som att det inte räckte att min granne sjöng Singstar igår kväll och idag på morgonen, haha. XD Det är en skräning dag helt enkelt.

Av Maria - 1 november 2009 18:44

Om jag hittade den här gamla bilden så lovade jag Josefine att lägga upp den för allmän beundran, så här är den. Maria och jag hade precis sett The Ring och jag som hade ganska långt hår vid tillfället bestämde mig för att agera den läskiga tjejen. Mia hade snott min kamera och tog ett kort av det hela. Jag fick åtminstone till "gömma sig under håret-looken". XD


 

Av Maria - 1 november 2009 16:06

Idag har jag äntligen jagat dammråttorna på flykten med dammsugaren, det var välbehövligt. På ren impuls organiserade jag om garderoben till en höst/vinter garderob. Sommarskorna fick åka upp på vinden och sommarkläderna trycktes längst in i hörnet av garderoben. Så nu kan jag i alla fall lätta komma åt mina varmare kläder.


Jag kan vara väldigt spontan med mitt städande. När man minst anar det kan jag gå lös och lägenhet blir skinande ren och med allt på sin plats. Det är också många gånger så mina växter blir vattnade. Jag brukar ofta komma på runt midnatt att vattna blommorna kanske inte skulle vara en dum idé. Så då står jag plötsligt vid diskbänken och sköljer orkidéer mitt i natten. XD

Ovido - Quiz & Flashcards