♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 25 november 2009 13:20

Idag tror jag mina julsaker åker fram, jag vet att det är lite tidigt än men får ju passa på att ta tag i det där när man har tid. Och jag är rätt sugen på att få upp min fina stjärna och ljusstake för att få lite mysig stämning så här i mörkret. I huset mittemot är det en som har haft ljusstake framme i cirka två veckor nu plus att det börja fylla på i andras fönster så jag tror jag kan slå till nu jag med. ;)


Av Maria - 25 november 2009 12:35

Leave Out All The Rest – Linkin Park


Eftersom gårdagens låt kom från New Moon så tänkte jag att dagens låt kan få komma från Twilights soundtrack. Svårt att välja en låt från den, men den här blev det. Den var lite knepig att finna på youtube, då skivbolaget inte verka vilja att den ska ligga där men den här videon fick jag tag på i alla fall och ni får till och med lite bilder från filmen. Men den finns ju såklart på Spotify också i fall den här videon skulle försvinna den med.


Av Maria - 25 november 2009 11:59

Jag tycker det är rätt skumt med alla dessa galna Twilight fans som envist delar upp sig i "Team Jacob" och "Team Edward". Underligt sätt att uttrycka sig, jag vet, men det är så de kallar det. Vilka jäkla team, det är inte några fotbollslag vi pratar om. Jag kan nästan se framför mig hur vampyrerna spelar fotboll med varulvarna, haha. XD Och förresten är inte dem på samma sida liksom… man kan ju tro att folk har missat det.


Okej, det är lite drama mellan dem om Bella men man kan ju tro att dem är värsta ärkefienden eller något. Och måste man hata den ena om man gillar den andra, vad sägs om att gilla båda två som jag gör (och Bella med för den delen). Och visst är Jacob mycket charmig och söt men var de någon som verkligen trodde att besatta Bella kan välja Jacob över Edward? Bella är ju Edwards personliga stalker. Stackars Jacob som blir över får gärna komma hem till mig istället om han vill, mums. :D


 

Affischen där alla ser svåra ut. XD

Av Maria - 25 november 2009 11:03

Dagens bra köp har jag redan gjort idag på min morgontur. Gick förbi Netto och köpte mig ett par nya fleecetofflor. Brukar byta ut dem en gång om året ungefär, inte för att det är något fel på de gamla men det kan vara trevligt med att par nya fräscha som inte är så nergångna. Sen är dem hur billiga som helst, 23 kr får jag ge för dem och dem håller mina frusna fötter riktigt varma. Fleece är ett underskattat material! Hoppas Netto fortsätter många år till att ha sina tofflor runt jul, jag är inne på mitt tredje par nu. För omväxlingens skull blev det ett par ljusgrå i år istället för vita. ^_^

Av Maria - 25 november 2009 10:37

Sådant här kan man syssla med en slö förmiddag. Josefine ville så gärna få bli vampyr på ett foto så jag tänkte att det kan jag väl ta och ordna åt henne. Hon fick hår á la Victoria och röda ögon, så hon tillhör nog inte en av dem snällare vampyrerna. ;)


 

Jag vill ha ditt blod till frukost! XD


 

Så här normal ut såg hon ut från början. Foto taget av mig såklart. :)

Av Maria - 24 november 2009 22:36

Jag förstår mig inte riktigt på min granne just nu som frivilligt gör sig till hatobjekt bland grannarna genom att hamra och borra i flera omgångar runt elva en vardagkväll. Är inte det ett onödigt effektivt sätt att göra sig opopulär bland dem som måste tidigt i säng. Kan det verkligen inte vänta tills imorgon? Och vem kommer på så sent att, ”hmm, om man jag skulle ta och hänga upp den där tavlan nu.” Ja, ja, jag störs inte av det för jag ska inte sova än, men själv skulle jag aldrig göra mig så opopulär. Lite hänsyn måste man ju faktiskt ha för dem stackarna som ska upp tidigt.

Av Maria - 24 november 2009 22:23

Hemkommen från Hampus födelsedagsfirande och är mätt på tacopaj, fick till och med mig lite hem. Tycker deras katt Ville är så go, han kråmar sig och håller på och vill allra helst bli klappad på magen. ^_^ Han är så himla nyfiken på Isak också men alltid jättenäll mot honom. Sigge däremot smög sig på Isak så helt plötsligt skrek han som en stucken gris, tror till och med Sigge blev lite skrämd av det. Isak behöver verkligen tuffa till sig mot den där katten som egentligen är rätt mesig han med.  


Här är två kort jag tog av Ville som pytteliten kattunge när han var precis nyhämtad. Nu är han en stor ståtlig hankatt. ;) Visst är han en liten sötis! ♥

Av Maria - 24 november 2009 22:07

Possibility – Lykke Li


Från New Moon soundtracket, spelas i filmen under Bellas depression. Twilight hade bättre soundtrack men New Moons är inte fy skam det heller.


Ovido - Quiz & Flashcards