♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 28 november 2009 16:10

Nu har mamma och pappa varit här och hjälpt mig att hänga upp några tavlor. Hopplöst att försöka göra det på egen hand. Mest nöjd blev jag nog med hallen, tyckte noshörningarna blev mycket fina där i sin Ribba ram.


Bilden har jag själv tagit när vi var i Kolmården. ^_^

Av Maria - 28 november 2009 14:36

Dags för ett nytt härlig Disney ögonblick. Vad sägs om Ariel på klippan med fladdrande hår, kan det bli mer klassiskt. :) Vilken dröm för småflickor, en av dem finare ögonblicken i Den lilla sjöjungfrun. Ariel är också en av de få Disney tjejerna som har helt utsläppt hår och hon är tecknad av Glen Keane, hans namn tål att upprepas! :D Detta ä min favoritkaraktär från honom och en av mina favoritfilmer från Disney. ^_^



"Sadistiska påfrestningar", haha. Så kan man ju också uttrycka det. XD Johanna och jag skrattade gott åt den kommentaren när vi såg filmen för några veckor sedan.

Av Maria - 28 november 2009 13:35

Nu är det min tur att få leka vampyr, haha. Ja, jag finner det löjligt roligt att leka med Photoshop när jag är utråkad. XD Fast det tar inte så lång tid att förvandla någon till vampyr, det är rätt lätt gjort.


Av Maria - 27 november 2009 21:26

Ett kort till på min lilla älskling, som har valt sängen som viloplats för stunden. Det här blir nog sista inlägget för idag. Nu ska jag sätta mig och skissa lite tror jag, sen ska jag joina Isak i sängen för fredagsmys. Ha en trevlig kväll!


:)

Av Maria - 27 november 2009 18:41

Glad att jag tittade på The Jay Leno show ikväll, dem hade lite av en New Moon special med Dakota Fanning som gäst och så var dem på plats vid premiären, shit vad brittisk dialekt Rob har egentligen. Det hörs verkligen inte i filmerna. Men bäst var skämt trailern till ”Newer moon”, haha. Det är alltid kul när man kan se Twilight på ett lite mer humoristisk sätt ibland. XD

Av Maria - 27 november 2009 18:14

Sådär nu kör jag igång med mitt nya inslag av Disney moments, mycket svårt att välja vilket klipp som skulle få vara först ut men det här blev det. Jag tycker ju rätt bra om de svenska dubbningarna till Disney trots att jag alltid vill ha original röster i vanliga fall. Men det här ögonblicket måste faktiskt bara vara på engelska. Yay för att Glen Keane har tecknat odjuret, allt med Glen Keane är great! :D



Erkänn att man inte kan titta på det här klippet utan att längta tillbaka till den gamla goda tiden med Disney klassiker. ♥ Håll utikt efter fler härliga Disney ögonblick! :)

Av Maria - 27 november 2009 18:02

Nu har Isak kommit och gjort sig till rätta i fåtöljen. :)


Av Maria - 27 november 2009 15:26

Tyckte X-men filmerna var rätt coola när den kom ut så jag skissade upp det här porträttet av Rogue (Jag diggade hennes hår :D) runt 2006 . Av någon anledning är den här skissen helt ofattbart populär i mitt teckningsgalleri. Har verkligen ingen aning om varför. Men det är väl så att man aldrig vet vad folk ska gilla och inte gilla. Det var väl tur att jag bestämde mig för att lägga upp den i alla fall, hade inte tänkt göra det först.


Ovido - Quiz & Flashcards