♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 27 november 2009 15:14

Sitter här och hoppas att det inte blir regn men det ser rätt mörkt ut på himmelen, snart kommer lilla tussen förbi för i natt ska jag vara hundvakt. Skulle vara typiskt om det blev dåligt väder tills dess för hans bomullspäls suger ju verkligen upp dåligt väder. Vi får hoppas det kan vänta med att regna tills vi har gått vår kvällstur åtminstone, för varken Isak eller jag tycker det är särskilt kul att tvätta tassarna. :/


trött

Av Maria - 27 november 2009 14:30

Jag har bestämt mig för att jag vill införa mer Disney i min blogg. Är man det minsta intresserad av att teckna måste man ju gilla Disney bara en gnutta i alla fall! Så från och med nu startar jag med dagens Disney moment, vi vet alla att det finns många av dem. :D Kan vara en sång, ett klipp, vi får se. Förhoppningsvis hittar jag dem ögonblick jag vill på youtube också. Jag låter dagens låt gå i detta tema för att så att säga inviga det hela.


Reflection – Christina Aguilera

 

Videon känns väldigt mycket 90-tal tycker jag och Christina Aguilera är fullt påklädd, den ni, det var alltså ett tag sedan. ;)


Av Maria - 27 november 2009 10:09

Diskuterade vattenbossen Morpa från Zelda: Ocarina of Time med Josefine, det är en boss man verkligen kan göra det väldigt svårt för sig eller väldigt lätt. Här är bevis på hur lätt man faktiskt kan besegra honom. Hoppa in i mitten och locka fram honom sen är det bara och hoppa in i en hörna. Du kan till och med vara fegare än den här spelaren och trycka dig ännu mer i hörnet om du vill vara helt säker på att han inte ska ta dig. För du vill inte bli tagen, för då får du så jäkla mycket stryk. ;)


Av Maria - 27 november 2009 10:05

Idag är det tvättdag, och en rejäl en, vet inte vad jag har fått all tvätt ifrån. Nu hänger allt på tork i alla fall, ska bli skönt när det är helt klart. Kanske man kan gå ut en runda i det fina vädret. ^_^


 

Av Maria - 26 november 2009 22:57

Idag får det inte bli så sent, så nu är det nog sängen och en bra bok som gäller, måste upp tidigt imorgon för att sätta igång och tvätta. Sov så gott!


Måne med röd katt  

Av Maria - 26 november 2009 20:49

Josefines kommentar i sin blogg om Nintendo 64 fick mig att börja fundera på mina gamla tv-spels favoriter. Vad sägs om Donkey Kong Country 2 till Super Nintendo, det är nog min favorit bland Donkey Kong spelen. Bikupebanorna tyckte jag bland annat var rätt roliga men det fanns många andra riktigt kul banor!



Till Nintendo 64 spel är ju helt klart Zelda: Ocarina of Time bäst. Bättre spel får man leta efter. Älskade att rida på Epona, och framförallt att få vinna henne. :) Fast det fanns ju också många läskiga bossar. Dem lämnade jag över till Maria att spela, haha. Bongo Bongo, var rätt creepy tyckte jag.



På Playstation 2 tycker jag Kingdom Hearts 2 är jättebra, lite lagom svårt för sådana som mig som inte är något tv-spels proffs. Fick bara spela om en enda boss och det var Demyx, han fick jag däremot spela om hela 13 gånger innan jag lyckades! o_0 Det skyller jag på hans jäkla time limits, jag kan inte spela under tid, jag är kass på det! Tyvärr fick man börja om från början om tiden tog slut, så det tog ett tag innan jag blev tillräckligt snabb helt enkelt. Fast det gjorde inte så mycket, för trots att han var superstressande så var han en av de roligaste bossarna!


Av Maria - 26 november 2009 16:30

Porträtt i blyerts från 2007. :)


 

Av Maria - 26 november 2009 13:54

Misery Business - Paramore


Ovido - Quiz & Flashcards