♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 5 november 2009 19:51

Det där med julklappar är ju inte helt lätt, så här kommer ett julklappstips från mig. Kings & Queens serien har härligt lyxiga dusch gel, men även lotions och body butter för dem som vill ha det. Själv har jag Chinese Princess som dush gel med doft av jasmine, det är min favorit men det finns många fler goda dofter. Det är bara att gå iväg till affären och sniffa. Dem finns bland annat på Kicks och Åhléns.


 

Av Maria - 5 november 2009 19:41

Min stackars blogg har varit lite bortglömd idag, vet inte varför, har inte haft så mycket för mig egentligen. På förmiddagen kom min arbetsgivare förbi och hämtade upp mina färdiga illustrationer. Hon var jättenöjd, så det kändes bra, man vill ju verkligen att kunden ska vara nöjd. Så det lär helt klart bli fler illustrationsjobb, kan bli spännande. :) Har även agerat hundvakt, så Isak och jag har myst i soffan framför tv:n, han är världens bästa värmedyna! ♥ Nu har jag varit iväg och handlat mat, ska nog snart slå mig ner framför tv:n igen för att fortsätta på teckningen jag började på i förmiddags.

Av Maria - 4 november 2009 20:09

Stilren och snygg! Kolla även in hennes galleri.


 

http://linedanser.deviantart.com/art/siren-song-II-142362043

Av Maria - 4 november 2009 19:21

Ikväll är det jag och mina markers som umgås. :)


 

Av Maria - 4 november 2009 11:31

Ett riktigt sitta inne väder idag, fast jag tog mig faktikst en liten morgonrunda påpälsad i massa kläder. Men nu ska jag nog ta och hålla mig inne. Bakade också en en sats chokladmuffins på morgonen, sånt här väder gör mig på bakhumör. :) Och så kan det ju vara trevligt och kunna agera bra värdinna imorgon och bjuda på något gott när jag får besök. Idag ska jag också passa på att fira att jag är klar med mitt illustrationsuppdrag och rita något kul bara för min egen skull. ^_^


 

Chokladmuffins smet är så smarrigt! :D

Av Maria - 3 november 2009 16:56

Gick en runda till stan idag för att se om jag kunde hitta några byxor. Vilket är så lagom rolig då min rumpa är en storlek större än min midja. Så det är verkligen inte lätt att hitta några byxor som sitter någorlunda bra. Jag slog i alla fall till på ett par grå jeansleggings som kunde ha varit en aning smalare i midjan men satt bra över rumpan. Dem krymper ju lite i tvätten så då tror jag dem kommer att sitta rätt bra.


Mitt favoritköp idag är en rutig skjorta från New Yorker. Den var mjuk och härlig, satt fint på, och så kan den kombineras på många kul sätt. Plus att den inte var så dyr, så jag är nöjd. ^_^


 

Av Maria - 2 november 2009 18:33

Kunde inte hålla mig längre, bestämde mig för att lägga ner illustrerandet ett tag och rita något för mig själv! Har varit sugen i flera dagar nu men låtit jobbet komma först. Men jag tyckte att en liten skiss kan man väl få varva ner med. Hångel scen, yay, det var ett tag sen jag gjorde någon sådan. Nu är det back to work som gäller, men det är bara en sida kvar nu! :D


 

Av Maria - 2 november 2009 16:52

Jag tog en liten paus i mitt illustrerade och satt och rullade min bläckpenna i handen när jag fick för mig att läsa texten på pennan. Jag hade sedan innan sett att det stod på japanska och engelska ”Don’t press pen point hard to avoid damage of it” men nu fortsatte jag och läsa och fick det mycket goda rådet ”Never swallow the cap, it may cause suffocation.” Nähä! XD


 

Förutom att ha överflödiga råd så är Neopikos bläckpennor faktiskt riktigt bra, jag beställde dem från Stockholm och är mycket nöjd med dem! :)

Ovido - Quiz & Flashcards