♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 15 december 2009 10:52

Det är så uppfriskande att gå på promenad när det är kallt väder! :D Träffade på två svarta vildingar i parken, a.k.a labradorer. XD Självklart blev man glatt hälsad på, hade däremot blivit rätt sur om jag varit hundrädd eftersom man blev smått överfallen av framförallt unghunden. Det är ju lite sent att börja kalla in hundarna och fråga om man är hundrädd efter att man redan har blivit överfallen av dem. Så suck för efterkloka hundägare, men hundarna var gulliga i alla fall! ^_^


Sitter nu och funderar starkt på om jag ska ta och baka en sats rosenbullar efter frukosten som vi ska ha till julbordet nästa vecka. De är så himla goda med en bit julost på, mums. :D



Av Maria - 14 december 2009 22:00

Nu är jag hemkommen från vår julgodis kväll. Det blev riktigt mysigt med julmusik och allt. Vi gjorde chokladgodis, knäck och marsipan med nougatkärna doppat i choklad. Själv gjorde jag mig en liten marsipangris fast jag inte ens är så förtjust i marsipan, men han fick en rejäl nougat mage så han ska nog inte smaka så dumt han. Vi körde alla tre på den obligatoriska bränningen när vi gjorde knäcken. Fast jag brände mig inte på smeten som Marlene och Hampus utan jag körde på grytan. Aj, har fått en brännblåsa på fingertoppen, men det hör väl till antar jag. XD Sedan avslutade vi med Buzz, vilket var kul det med, om än inte lika juligt. Nu ska jag nog gå och ta någonting gott ur min påse med julgodis. :D

Av Maria - 14 december 2009 12:55

Idag tänkte Marlene, Hampus och jag slå till med att försöka göra julgodis. Vi får väl se hur lyckat det blir. Från våra tidigare bak har det nog framkommit att jag är den händigaste bakaren av oss tre. Men jag är ju egentligen ingen särskild expert jag heller. Men kul blir det nog i alla fall, vi får hoppas deras nyfikna katter kan låta bli och lägga näsan i blöt. Sen hoppas jag på att få spöa dem i Buzz efteråt. XD


Men det bli ikväll det, så nu ska jag nog ägna lite tid åt att rita och skriva ihop en inköpslista åt oss med alla ingredienser som måste inhandlas.


 

Av Maria - 13 december 2009 22:31

Här kommer mitt egna bidrag till dagens röda tema. Detta är ett självporträtt taget för några år sedan när jag var rödhårig.


Av Maria - 13 december 2009 20:34

Jag tror han ska föreställa en vampyrjägare eller något i den stilen. Hans outfit var i alla fall riktigt kul att rita! :)


Av Maria - 13 december 2009 18:40

Nästan så att man längtar efter hösten igen. Fast nä, jul och snö ser jag nog fram emot allra mest. Men det var härligt att ge sig ut i skogen och fotografera bland alla fina höstlöv. :)


 

http://ansmeer.deviantart.com/art/I-want-to-feel-the-same-142128728

Fint galleri, kan rekommenderas. ^_^

Av Maria - 13 december 2009 16:46

Nu har jag återvänt till hemmaplan, har varit på besök hos föräldrarna så det har fått blivit dåligt med bloggandet idag, men det kanske bli desto mer ikväll. Vi får se helt enkelt. ^_^ Hoppas alla har en trevlig Lucia dag i alla fall!

Ovido - Quiz & Flashcards