♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Maria - 4 december 2009 21:21


Behöver jag säga mer? :D

Av Maria - 4 december 2009 19:42

Nu är jag hemkommen från Kostas julmarknad, så nu är jag trött i benen! Men fint var det med alla ljusen och jag tycker vi allihopa fick mycket bra saker köpta. :)


 


Eftersom jag har de flesta julklapparna avklarade så blev det inte så mycket sådant för mig men jag var i behov av inslagningspapper, snöre och etiketter så det köpte jag billigt. Hittade även en fin dörrkrans på samma ställe för 20 kr, så jag tänkte varför inte höja julstämningen ännu lite mer här hemma. ;)


Gjorde även några fynd på Glitter, tycker om affären dem har där, dem har flera väggar fyllda med billiga smycken. Allt det här till höger fick jag för 25 kr, diadem, öronhänge och halsband. Inte illa det!


Dyraste köpet blev en stor älva, fast särskilt dyr var det inte. Det finns en rätt stor prylbutik där som jag brukar gå på jakt efter söta fantasy saker i. Var lite urplockat idag men det lilla som fanns kvar var däremot väldigt fint. Ska ta och fota den så att ni få se den.


Nu är jag hungrig så jag ska gå och göra mig ett par köttbullemackor! :)

Av Maria - 4 december 2009 11:17

Jag måste ju få visa några av dem fina presenterna jag fick igår. :)


Den här jättefina älvan och orkideén fick jag av mamma och pappa. ^_^


 

Och så lite julstämmning i form av stora kulor från Marlene och Hampus.


 

Det här superfina handgjorda kortet fick jag av Isak. ;)

Av Maria - 4 december 2009 10:34

Sådär nu är jag hemkommen igen. Isak är nu välrastad, pappa har fått lite gott, jag har inhandlat en frukostbulle och jag har hämtat ut min stövel från skomakaren. Tänk vad man kan hinna med mycket på en timme. ;) Stöveln blev förresten jättefin, ser precis ut som innan, så jag är mycket nöjd med den. ^_^


Vi kör på en dagens teckning när jag ändå är i farten. Lite skum teckning från 2006. Men ibland vill jag bara rita utan att ha någon jättesmart tanke bakom det hela. Det var i alla fall kul att blanda så många olika tekniker. Mmm, massa trevligt blod också, haha. XD Tycker det kan vara rätt roligt att rita ibland. Har till och med en utarbetad teknik för att få det verklighetstroget. :D Fast nu var det länge sedan det var något blod med i mina teckningar. Kanske tur det. ;)


Av Maria - 4 december 2009 09:01

Idag tycker jag synd om pappa som antagligen fått halsfluss, vet inte säkert än, han ska åka till vårdcentralen lite senare. Vi får väl nästan hoppas att det är halsfluss, och inte svininfluensan. Vi skulle ju på julmarknad i Kosta idag, men nu får stackarn stanna hemma. Jag hatar att vintern är en sådan sjukdomstid. Men jag ska i alla fall traska bort till honom nu, och gå ut med Isak, så att han slipper det. Ska ta med mig en påse hembakat också, och hoppas att det piggar upp lite. ^_^ Ska försöka undvika och bli smittad också, men jag ska hålla mig på avstånd!

Ovido - Quiz & Flashcards