♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Maria - 15 december 2009 18:04

Vad glad jag blir över all snö som har fallit. Imorgon kanske man ska passa på och ta med sig kameran ut. ^_^


Foto taget av mig. :)

Av Maria - 15 december 2009 15:42

Haha, sådana här bilder tycker jag är roliga. Jag vill också gå ut i en kohage och fota, kor är ju så tacksamt nyfikna!


http://felicefawn.deviantart.com/art/harvest-fairy-126804848


Här är en bild jag själv fångat med nyfikna kor.


Rotade fram min kamera ur väskan och tog det här kortet när jag var på arkeologisk utgrävning i Småland i en vecka. Border collien Hacke var vår söta maskot som när han blev uttråkad gick och tittade på korna som alla samlades vid elstängslet för att glo misstänksamt tillbaka. :D

Av Maria - 15 december 2009 15:28

Det går sakta men säkert framåt med den här, med stark betoning på just sakta, haha. Men det är ju ingen brådska och ska det bli lite snyggt så tar det ju rätt lång tid när man arbetar med färgpennor. Men jag ska försöka höja tempot lite mera, så att det faktiskt syns att jag jobbar på den! XD


Av Maria - 15 december 2009 11:16

Vi kör på en dagens teckning också när jag ändå är i farten. ;) Tyckte det var rätt roligt att rita grekiska gudar och gudinnor förut. Det här ska föreställa tvillingarna Artemis och Apollon. Själv tycker jag att jag kunde gjort ett mycket bättre jobb men folk verkar gilla den ändå.


Av Maria - 15 december 2009 10:52

Det är så uppfriskande att gå på promenad när det är kallt väder! :D Träffade på två svarta vildingar i parken, a.k.a labradorer. XD Självklart blev man glatt hälsad på, hade däremot blivit rätt sur om jag varit hundrädd eftersom man blev smått överfallen av framförallt unghunden. Det är ju lite sent att börja kalla in hundarna och fråga om man är hundrädd efter att man redan har blivit överfallen av dem. Så suck för efterkloka hundägare, men hundarna var gulliga i alla fall! ^_^


Sitter nu och funderar starkt på om jag ska ta och baka en sats rosenbullar efter frukosten som vi ska ha till julbordet nästa vecka. De är så himla goda med en bit julost på, mums. :D



Ovido - Quiz & Flashcards