♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Maria - 1 december 2009 21:15

Så var det dags för lite Disney igen innan jag avslutar mitt bloggande för idag. Idag kommer klippet från Hercules med låten "I Can Go The Distance". Fin låt som passar bra in i filmen. ^_^



Jag skulle också bli smått rädd om jag upptäckte att min pappa var en jättestaty, haha. XD

Av Maria - 1 december 2009 20:16

Dagens kvällsteckning avklarad. Den här åker iväg till USA om några dagar. ^_^


Av Maria - 1 december 2009 16:58

Nu tänker jag mysa till det genom att svepa en varm filt om mig och sätta på någon bra film. Ska samtidigt passa på och rita klart teckningen jag ska skicka till Robin i julklapp. Två flugor i en smäll helt enkelt, låter som ett alldeles utmärkt kvällsnöje tycker jag. ^_^

Av Maria - 1 december 2009 16:01

Smått förvirrad dag idag men nu börjar jag nog få lite ordning på den. Sitter och funderar på vad jag ska bjuda på på min födelsedag. Har inte så mycket tid på mig att fixa ingredienser och tänka ut något klyftigt så jag tror jag ska göra det lätt för mig och göra kladdkaka med grädde och hallon. Funkar alltid. ^_^

Av Maria - 1 december 2009 12:03

Nu har jag fotograferat Josefines fina lerfigur, visst blev den fin. ^_^ Den är så stor också i jämförelse med vad hon har gjort tidigare, Jossan gick verkligen all the way med min beställning. XD Tror Robin kommer att bli jätteglad. Nu hoppas jag bara den överlever trippen över Atlanten men jag ska packa dem mycket väl så det ska nog gå bra. Jag har hittat en bra plastkartong där jag ska bädda ner dem i massa papper och bubbelplast.


Av Maria - 1 december 2009 10:49

Dagens inspiration kommer från Keith Parkinson, lite av en idol för mig, vars målningar man kan se på många fantasy böcker bland annat. Tyvärr gick han bort 2005 i leukumi bara 47 år gammal, så det kändes rätt ledsamt tycker jag för jag hade gärnat sett mer målningar från honom. Jag tycker alltid han fångade karaktärerna i boken så himla bra och sen var han helt makalös duktigt på att göra vackra bakgrunder också. Det är inte alla som kan målar djur, människor och bakgrunder precis lika fantastiskt bra! Sen var han ju också urduktigt på fina perspektiv och på att få till en häftig dynamik i bilderna. Jag är verkligen imponerad! ♥ Äger faktiskt en artbook av honom, som jag tycker om att sitta och bläddra i ibland. Här kommer ett fåtal av hans bilder, svårt att välja ut några stycken för han har gjort så mycket fint!


   

       

Ovido - Quiz & Flashcards