♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 23 december 2009 21:21

Tyvärr blir inte årets julbild roligare än så här. Hade tänkt göra något bättre men det har varit mycket att stå i så det får duga med denna lilla skiss.


Av Maria - 23 december 2009 19:47

Här är några jättefina bilder av Disney tjejerna. Det bästa är att gå in på länkarna och se dem i mycket större format. :)


http://eiko-chan.deviantart.com/art/This-happy-place-134462562


http://eiko-chan.deviantart.com/art/Young-at-heart-134812383

Av Maria - 23 december 2009 13:14

Oj vad många som är ute i sista sekunden och ska handla, det är verkligen fullt på vägarna, känns skönt att jag inte tillhör denna stressade sista-minuten grupp! Idag fick jag däremot göra en god gärning, känns väl trevlig så här innan jul. ^_^ En riktig kliché var det också, jag hjälpte en gammal dam över gatan.


Jag träffade på en stackars tant på min promenad som verkade lite villrådig. Hon visste inte riktigt hur hon skulle komma över de höga snövallarna längs kanten av vägen med sin rullator som var fullpackad med matvaror. För att inte tala om allt jobbigt slask på vägen som inte heller är så lätt att köra i. Så jag frågade om hon ville ha hjälp. Hon blev mycket glad så det kändes bara kul att få hjälpa till. Jag förstår att det inte kan vara så lätt att få över en sådan tung sak över en stor snövall! Till och med jag fick ta i lite för att få rullatorn över den sista stora snövallen. Bra nog så bodde hon precis efter vägen och trottoaren fram till hennes trapp var sandad och slätt. Jättetacksam och glad blev hon i alla fall, och önskade mig en mycket god jul. Sådana människor hjälper jag gärna flera gånger igen. :)

Av Maria - 23 december 2009 09:29

Så var det bara en dag kvar, tiden går snabbt! Får se vad jag hittar på idag, men jag tar det nog rätt lugnt skulle jag tro. Man behöver nog en dag att varva ner så att det där rätta lugnet infinner sig till jul. ;) Kanske passar på att rita lite till, det var rätt avslappnade att skissa igår kväll. Här kommer en till av mina snabbskisser ifrån igår. :)


Av Maria - 22 december 2009 21:48

Nu börjar julkänslorna smyga sig på så smått. Har titta på julkonsert med Peter Jöback för att komma i rätt stämning. ^_^ Passade på att göra några snabbskisser samtidigt. Det blev bland annat en skämtteckning till Robin, för vi kom in på en del skumma samtalsämnen igår kväll. Japp, det är en kille. ;) Ibland är det kul att få rita väldigt oseriösa teckningar också.


Av Maria - 22 december 2009 16:48

Nu var det rätt länge sedan jag hade ett Disney moment så här kommer ett nytt. ^_^



Synd att den här låten är så himla kort, hade gärna hört lite mer av den!

Av Maria - 22 december 2009 15:08

Ikväll känner jag mig på rithumör så jag ska nog satsa på att vara lite kreativ idag också. Isak är rastad och klar och lägenheten är dammsugen så nu kan jag nog allt ta och slappa resten av kvällen. ;) Vi hade kul i snön i alla fall, men vi är inte lika glada över att det har blivit varmare och kramsnö, då kan det se ut så här på tassarna efter ett tag. Det var inte fullt så illa idag, men jag fick smälta några snöklumpar i duschen.


Mamma och snömonstret Isak. ;)

Av Maria - 22 december 2009 09:04

Idag hoppas jag på en lugnare dag med mindre telefonsamtal! :D Istället ska Isak och jag umgås, han kommer över för en sleepover. Så vi ska passa på att gå ut och leka i snön han och jag. :)


Nu var det ett tag sen vi hade dagens teckning så här kommer den.


Jag använde en screenshot från "Tristian & Isolde" som referensbild.

Ovido - Quiz & Flashcards