♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 12 december 2009 22:11

Nu var det ett tag sedan jag hade dagens Disney, så här kommer ett nytt moment från denna något underskattade film.



Jag dör lite inombords över Jimmy Janssons version av låten. Men lyckligtvis brukar jag bara se den här filmen på engelska så jag får lyssna på John Rzeznik original låt istället. :)

Av Maria - 12 december 2009 21:43

Häftig bild tycker jag, snyggt komponerad och mycket välgjord. Jag får lite dåligt samvete över mina egna oftast vita bakgrunder. XD



http://virus-ac74.deviantart.com/art/APH-Soldier-Side-146508516

Av Maria - 12 december 2009 17:52

Gjord med blyerts 2006. Hade inte gjort något porträtt på länge så jag gjorde det här snabbporträttet av Jake Gyllenhaal. Kunde ha gjort ett bättre jobb men jag antar att man ser att det är han åtminstone. :)


Av Maria - 12 december 2009 16:16

Nu har jag varit och kidnappat mig en hund, en mycket samarbetsvillig hund som gärna följde med. Kände för lite hundsällskap ikväll så jag traskade förbi hemma hos mamma och pappa och snodde hem Isak. Jag lämnade en lapp som förklarade att han var kidnappad men kommer troligtvis återlämnas oskadd imorgon. ;) Mitt offer verkar rätt nöjd i alla fall, han har fått gå på en promenad, duschats (mindre populärt), ätit mat, kollat in den mycket rafflande dammsugningen och sist men inte minst fått leka dragkamp med sin mjukisboll. Nu pustar han ut i sin korg. ^_^


Mums, mums. :D

Av Maria - 12 december 2009 13:17

Det snöar! :D Om det bara kunde bli kallt nog så att det stannade också.


 

Josefine njuter av all den härliga snön vi fick i Januari. ;)

Av Maria - 11 december 2009 15:37

Nu har jag varit iväg på en liten fika med Johanna och hjälpt henne leta efter julklappar. Mår helt okej idag så nu är jag nog återhämtad efter sprutan, hade bara en lätt huvudvärk på morgonen och så lite öm i armen fast jag känner det blir bara bättre och bättre hela tiden. Så imorgon borde jag nog knappt känna av någonting. Det får man väl kalla helt okej biverkningar det. ^_^

Av Maria - 10 december 2009 22:23

Mums, med lill-mattes avlagda strumpor. :D


Av Maria - 10 december 2009 18:40

Nu har jag gått en kort promenad och lagat middag och känner mig i stort sett som mig själv igen tycker jag. Bara så länge ingen slår mig på armen. XD Jag är fotfarande rätt öm där. Nu var det ett tag sedan jag hade dagens teckning, så här kommer en. Den har några år på nacken, men den har en bakgrund i alla fall, det är inte så ofta det händer, haha.


 

Ovido - Quiz & Flashcards