♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 6 december 2009 12:23

Självporträtt där jag experimenterar lite med ljus. Tycker det är fint hur många olika färger man kan fånga i huden med rätt belysning, den lila tonen är särskilt härlig tycker jag. ^_^ Rätt oambitiös och spontan fotografering, lite av en ursäkt att få leka med min fjärrutlösare. :D Hoppas ingen mår allt för dåligt över den nakna ryggen men då måste ju somrarna på badstranden vara rätt jobbiga för den stackaren som tycker det.


Av Maria - 5 december 2009 19:09

Nu är handlingen avklarad, skönt det! Det är åtminstone inte så mycket folk i affären på en lördag. Nu är det dag för en sen middag, men innan dess bjuder jag på en dagens teckning. Tror den är från förra året, men jag kommer inte riktigt ihåg.


Av Maria - 5 december 2009 11:50

Ojoj, vilka svåra val men nu har jag har listat i min mening de bästa kvinnliga frisyrerna bland huvudkaraktärerna i Disney filmerna. En onödig lista? Ja, det kan man lugnt säga men roligt är det! XD Vi börjar längst bak och arbetar oss fram till första platsen. :)


 

10. Jane från Tarzan

På tionden plats har vi Jane. Hennes rätt simpla och lite trista frisyr tar henne inte högre upp på listan men hon tar sig in på en helt okej tionde plats för att det är faktiskt fint utsläppt. ^_^


 

9. Esmeralda från Ringaren i Notre Dame

Tjockt fint hår med en tjusig scarf, en frisyr som passar henne mycket bra. Problemet är att vi har sett tjockt svart hår flera gånger förut så därför hamnar hon inte högre upp än en nionde plats. Men det är ju inte fy skam det heller.


 

8. Kida från Atlantis.

Kida får många extra poäng för den vita färgen och den ovanliga frisyren. Det är kul att få se något lite annorlunda ibland. En kreativ frisyr helt enkelt!  :)


 

7. Pocahontas från Pocahontas

Långt fint svallande svart hår kan aldrig gå helt fel det. En sjunde plats blir det därför för Pocahontas.


 

6. Megara från Herkules.

Häftig annorlunda frisyr som passar in i den speciella stilen filmen är tecknad i. Det vågiga avslutet på luggen är också en rolig detalj. 


 

5. Aurora från Törnrosa

Det har varit lite dåligt med blonda tjejer i Disney filmerna men Aurora har i alla fall hjälpt till att fylla upp den kvoten med sitt fina tjocka blonda hår. En häftig stor lugg har hon också. ;)


 







4. Giselle från Förtrollad/Enchanted

 Söta Giselle har fått ett sådant härligt långt svallande hår. Tycker om den rödlätta tonen i det också. Sen är det inte helt fel med blommorna i håret. Hon är helt klart värd en fjärde plats med sitt fina hår.







































 

3. Jasmine från Aladdin

 Det var en hård kamp om andra platsen, men till sist fick Jasmine nöja sig med en värdig tredje plats. Hon är den första som slog till med långt svart hår, och nog gjorde hon det snyggt också. Härligt tjockt och med fina turkosa detaljer. ^_^


   

    

2. Belle från Skönheten och Odjuret

Japp Belle lyckades precis knipa åt sig en andra plats, och det får hon tacka sin fina balfrisyr för, den är mycket svår att motstå helt enkelt. ;) Men så klär hon också mycket fint i sitt bruna hår och gör små förändringar med sitt hår i filmen vilket alltid är roligt att se.


 

1. Ariel från Den Lilla Sjöjungfrun

Ingen kan slå den här rödtoppen när det gäller snyggaste Disney frisyrer. Bara det att hon är rödhårig ger henne många pluspoäng. Och vem kan motstå den där 80-tals luggen? XD Sen var hon också en av de första med fint utsläppt hår, vilket inte så många Disney tjejer har fått ha genom åren. Ariel är helt enkelt en mycket värdig vinnare i denna hårtävling!


 

Ah, detta härliga hår. :D


---

Och så slutligen listans bubblare:



Tarzans mamma från Tarzan

Hon har fint hår men inte tillräckligt stor roll tyckte jag för att få vara med på själva listan. Men här får hon ett hedervärt omnämnade i alla fall. ^_^

Av Maria - 5 december 2009 09:29

Vill passa på och rekommendera den här fina teckningsbloggen:


http://artworkbymw.blogg.se/


Jag hoppas på att få se mer kreativa bloggar. Det är dem jag tycker är allra roligast att följa. ^_^

Av Maria - 5 december 2009 09:23

God morgon. Vaknar upp till en mulen regning dag, känns inte så peppande. Men idag ska jag nog mest småfixa hemma. Bland annat ska jag nog slå in en del julklappar, det är alltid kul! :D Måste nog komma iväg och handla lite mat också, fast det får bli senare.


Kollade in på Josefines blogg och såg hennes nya fina lista. Jag gillar listor. ^_^ Fast det har ju inte blivit så mycket av det på min blogg. Men det ska jag nog råda bot på! Jag har ett bra Disney tema på G, det ska jag slå till på och knåpa ihop en liten lista. :D

Av Maria - 4 december 2009 21:21


Behöver jag säga mer? :D

Av Maria - 4 december 2009 19:42

Nu är jag hemkommen från Kostas julmarknad, så nu är jag trött i benen! Men fint var det med alla ljusen och jag tycker vi allihopa fick mycket bra saker köpta. :)


 


Eftersom jag har de flesta julklapparna avklarade så blev det inte så mycket sådant för mig men jag var i behov av inslagningspapper, snöre och etiketter så det köpte jag billigt. Hittade även en fin dörrkrans på samma ställe för 20 kr, så jag tänkte varför inte höja julstämningen ännu lite mer här hemma. ;)


Gjorde även några fynd på Glitter, tycker om affären dem har där, dem har flera väggar fyllda med billiga smycken. Allt det här till höger fick jag för 25 kr, diadem, öronhänge och halsband. Inte illa det!


Dyraste köpet blev en stor älva, fast särskilt dyr var det inte. Det finns en rätt stor prylbutik där som jag brukar gå på jakt efter söta fantasy saker i. Var lite urplockat idag men det lilla som fanns kvar var däremot väldigt fint. Ska ta och fota den så att ni få se den.


Nu är jag hungrig så jag ska gå och göra mig ett par köttbullemackor! :)

Av Maria - 4 december 2009 11:17

Jag måste ju få visa några av dem fina presenterna jag fick igår. :)


Den här jättefina älvan och orkideén fick jag av mamma och pappa. ^_^


 

Och så lite julstämmning i form av stora kulor från Marlene och Hampus.


 

Det här superfina handgjorda kortet fick jag av Isak. ;)

Ovido - Quiz & Flashcards