♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 10 december 2009 13:04

Vill tipsa om det här fina galleriet med omgjorda My Little Ponnies

http://lovelauraland.deviantart.com/


   

 

 

Av Maria - 10 december 2009 12:44

Tog ett kort av min fina fe som jag köpte i Kosta.^_^


Av Maria - 10 december 2009 11:55

Hejsan, kan upplysa alla om att jag lever så här dagen efter den fruktade sprutan. Fast jag har inte riktigt orkat mig till datorn tidigare för jag kände mig lite seg och febrig på morgonen men nu känns det bättre. Nu har jag mest bara lite ont i huvudet. Armen blev lite öm och stel framåt kvällen igår så lite knöligt var det när man skulle sova men det har faktiskt gått bra att ligga på vänster sida också, det göra bara lite ont när man byter sida. Synd att man inte sover på rygg, hade varit enklast. Nu känns det som man har träningsvärk i armen och ett ömt blåmärke vid själv sticket. Fast det är som sagt mest ett problem när man ska sova. Men morgonen har varit helt okej trots att jag inte varit superpigg, jag har tittat på tv och ritat och nu känns det skönt att må lite bättre också. ^_^


 

Morgonens ritande. :)

Av Maria - 9 december 2009 19:58

Idag har jag inte varit så bloggig, men det har varit rätt mycket att stå i på förmiddagen och så var jag nervös inför vaccinationen. Men nu känns det bättre. Josefine och jag har haft en mycket trevlig dag trots besök på vårdcentralen. Skönt att få sällskap i eländet.


Men det gick bra, vi fick gå in direkt till varsin sjuksköterska. Själva sprutan var ingenting, kändes som världens minsta stick. Jag fick en mycket bra och trevlig sjuksköterska som lätt mig sitta ett tag efteråt så att jag inte fick något svimningsanfall eller spydde som jag gjorde förra gången. Men nej jag mådde lite dålig precis innan sprutan men det gick det snabbt över sen. Stackars Josefine fick inte lika snäll sjuksköterska, det var ett snabbt stick och sedan ut, hon fick inte ens ett plåster som jag fick, haha. XD


Vi mår i alla fall bra än så länge, inget ont i armen eller så. Jag har fått lite huvudvärk som jag nog får skylla på sprutan men jag har tagit ett par huvudvärkstabletter som har hjälpt bra. Sedan gjorde vi i alla fall något roligare och traskade iväg till Artistbutiken så att jag kunde köpa lite nya block. Sedan bar det iväg intill stan för en bit mat, så avslutningen på dagen blev ju helt klart roligare.


 

Här sitter vi nyvaccinerade och klara. :D

Av Maria - 8 december 2009 13:30

Det börjar nästan bli lite creepy att varje gång jag tänker tanken på att gå ut så mulnar det igen på tre sekunder och börjar regna. XD Kan någon däruppe ha något emot mig månntro? Jag börjar allvarligt misstänka det, men ut ska jag ändå! Får väl bli lite blött då, om vädret envisas med att vara så tjurigt.


Regn  

Av Maria - 8 december 2009 10:48

Dags för ett riktigt färgglatt inlägg. :D Självklart älskar jag att ge mina egna teckningar färg men då och då tycker jag det är kul att få gå lös på någon annans line art. ^_^ Så här är några bilder jag har gett färg, men EJ ritat! Viktigt att pointera är att jag har tillåtelse att få använda dessa bilder. Man kan inte bara haffa åt sig andras teckningar och färglägga utan tillåtelse. Har hänt ett par gånger med mina egna teckningar (som jag vet om i alla fall), mycket oartigt tycker jag. Så se alltid till att fråga om lov först!


Promarkers och Copic markers. Line art:  http://yaoi.y-gallery.net/view/339123/


 

Promarkes och bläck. Line art: http://michelle84.deviantart.com/art/Ckyne-11398607


Promarkers och bläck. Line art: http://yaoi.y-gallery.net/view/312158/  


Promarkers, akvarell och akryl. Line art: http://kmye-chan.deviantart.com/art/Take-me-out-Lines-49699599


Promarkers och bläck. Line art: http://lone-momo.deviantart.com/art/FLIP-side-46415226


 

Färgpennor. Line art: http://yaoi.y-gallery.net/view/129880/

Av Maria - 8 december 2009 09:16

Jag följer Marias spännade resa i Australien på Resedagboken. Här kommer några trevliga höjdpunkter. ;)


 

IKEA! Haha. XD


Delfinsafari, va avundsjuk jag blir! :D


Surfing! Verkar svårt men roligt. :)

Av Maria - 7 december 2009 21:11

Klar för ikväll med mitt ritande, tycker den får duga nu. Anatomin kan väl alltid vara bättre, men det är ärligt talat inte min starkaste sida. Blev en del extra tillägg från skissen, men jag tycker den blev bättre så här. Nu är det bara lite färg som saknas men det får bli någon annan dag.


Ovido - Quiz & Flashcards