♥ Sione ♥ - Foto, teckningar och lite allt möjligt!

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 7 december 2009 17:56

Aj aj mitt stackars finger, nu har jag lyckats klanta till det igen. Min potatiskrydda hade fått lite klumpar så jag skakade burken rätt våldsamt för att få dem att lösas upp, och självklart var jag tvungen och drämma pekfingret rakt upp i stänkskyddet över spisen. Och inte lite lätt heller utan med rejäl kraft. Nu kan jag i alla fall böja fingret men det är fint svullet. Jag är ett sådant klantarsle, jag är född klumpig helt enkelt. XD

Av Maria - 7 december 2009 15:11

Det är lite enklare att visa arbetets gång när man jobbar med datorn. Så jag kan väl passa på när jag för en gångs skulle kör digitalt. Grundlinjerna är i stort sett klara förutom en del detaljer. Nu är det dags för att finputsa och göra fetare linjer, det är roligast tycker jag. :D


Skissen är färgad i blått för att lättare kunna skilja de två lagerna åt.


Linjerna med skissen dold.

Av Maria - 7 december 2009 12:39

Nu ska ritbordet och jag ta och umgås ett tag, alltid lika trevligt. :D


 

Av Maria - 7 december 2009 10:34

Tack! Mitt Internet och telefon funkar igen! Ja börjar bli rätt trött på hackiga modem. Men som tur var fungerar i alla fall reset knappen på mitt nya modem, vilket den inte gjorde på det gamla. Hade dem behövt skicka ett nytt modem efter en och en halv månad hade jag blivit galen. Så himla olägligt att allt ska sluta fungera när jag precis behövde ringa ett viktigt samtal också. Men efter lite krångel så gick modemt tillslut med på att samarbeta. Man blir ju rejält handikappad utan varken Internet eller telefon! Så nu hoppas jag mitt lilla modem sköter sitt jobb lite bättre i framtiden. ^_^

Av Maria - 6 december 2009 20:44

Fint galleri från en tjej som är duktigt med både Copic markers och att jobba digitalt: http://ecthelian.deviantart.com/gallery/


    

        

 

Av Maria - 6 december 2009 19:44

Dags för ett nytt Disney moment. Lejonkungen gjorde mig verkligen helt salig som barn, tecknat och djur på samma gång, det kunde inte bli bättre i min mening. :D Är det illa att jag kan typ hela filmen utantill, haha. XD



Mäktigt! Jag är glad att jag har fått se den här på bio. ^_^

Av Maria - 6 december 2009 18:17

Hej hopp! Nu återvänder jag till datorn igen, har suttit och pysslat med Robins julklapp, men nu är den klar för sin långa resa. Hoppas hon kommer kunna läsa mitt handskrivna brev, min handstil är nog mest bara läsbar för mig själv. XD


Har blivit mycket teckningar på senast så här kommer några foton från en gammal fotosession med Johanna. Det var coola moln den dagen. ^_^



 


Av Maria - 6 december 2009 13:44

Men suck vad är detta? Nyss sken solen och nu är det så mörkt så att man kunde tro att det är kväll. Ja ut måste jag ändå, men hade jag vetat att det skulle bli så här trist väder hade jag gett mig iväg lite tidigare på mina ärenden...

Ovido - Quiz & Flashcards